تابناک زنجان بررسی می کند;
در سالهای گشذته بیش از اینکه به درمان مشکلات اقتصادی زمینه ساز اعتیاد پرداخته شود متاسفانه به برخورد موضعی با پدیده اعتیاد اکتفا شده است و بجای بررسی حل دلیل اصلی رواج اعتیاد تنها به مبارزه با باندهای فروشنده و توزیع گر مواد مخدر تمرکز شده است.
کد خبر: ۳۵۰۱۶۱
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۵:۴۶ 28 December 2016
یکی از مهمترین معضلات اجتماعی کشور در چهار دهه اخیر پدیده اعتیاد و رواج انواع مخدر های صنعتی در بین جوانان بوده است که این خود زمینه ایجاد و تقویت معضلات اجتماعی فراوانی را در کشور ما فراهم نموده است اما چه عاملی خود زمینه ساز تمایل برخی جوانان به اعتیاد شده است ؟

بدون شک بر اساس آنچه پژوهشگران حوزه علوم اجتماعی و آسیب شناسی های مرتبط با جامعه اعلام می کنند عامل های بیکاری ، بی آتیگی و اقتصاد بیمار موجب جدا شدن جوان از جامعه و تمایل او به مخدرهای صنعتی در دسترس می شود.

قطعا زمانی که کشورما بدلیل سوء مدیریت برخی مدیران و همچنین فشار تحریم های بین المللی با بحران های شدید اقتصادی روبرو است و واردات بر تولیدات داخلی اولویت دارد طبعا هر روز بر حجم بیکاری و از دست رفتن فرصت های شغلی برای جوانان افزوده می شود.

و طبعا فشار نبود فرصت های کاری موجب می شود تا جوان دلسرد از تمکن مالی و اقتصادی از ازدواج و تشکیل خانواده دور شده و در صورت دارا بودن آن نیز با فروپاشی آن روبرو شود که نتیجه اش افسردگی و رواج اعتیاد است.

باید پذیرفت که فرد بی کار تعهدی در قبال جامعه و خود ندارد و به راحتی گرفتار مشکلات اخلاقی و اجتماعی می شود و در این سالها بیش از اینکه به درمان زمینه این مشکلات پرداخته شود متاسفانه به برخورد موضعی با پدیده اعتیاد اکتفا شده است و بجای بررسی حل دلیل اصلی رواج اعتیاد تنها به مبارزه با باندهای فروشنده و توزیع گر مواد مخدر تمرکز شده است.

حال نیز که نزدیک به چهار دهه از عمر انقلاب شکوهمند اسلامی می گذرد انتظار می رود که دولت و حاکمیت در عرصه اقتصاد تدبیری جدی اتخاذ نمایند دقیقا همانگونه که رهبر عزیز انقلاب بارها بر پیگیری سیاست اقتصاد مقاومتی تاکید داشته اند و متاسفانه اگر این سیاست درمانگر مورد توجه مدیران اجرایی و سیاست گذار کشور قرار نگیرد و از عرصه شعار به عمل وارد نشود باید بیش از پیش منتظر گشترش مشکلات اجتماعی در جامعه شد.

- با تابناک زنجان همراه باشید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار