تابناک زنجان گزارش می دهد;
اورژانس هوایی یا در اصطلاح عمومی تر ناوگان امداد و نجات هوایی کشور هم زمان با تجهیز هوانیروز به هلیکوپتر های آمریکایی رزمی و شناسایی پی ریزی شد که در طول دوران دفاع مقدس خدمات ارزشمند آنها موجب نجات جان هزاران مجروح و آسیب دیده میدان های نبرد شد.
کد خبر: ۳۴۸۴۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۰ 25 December 2016
ناوگان هوایی کشور ما در کنار تمام ظرفیت ها و توانمندی ها یکی از فرسوده ترین ناوگان های هوایی منطقه خاورمیانه است و عمر آن به پیش از انقلاب و دهه 40 و پنجاه خورشیدی باز می گردد زیرا در آن دوره ستون فقرات نیروی هوایی و هوانیروز با تکیه بر تجهیزات مدرن آمریکایی شکل گرفت.

اورژانس هوایی یا در اصطلاح عمومی تر ناوگان امداد و نجات هوایی کشور نیز هم زمان با تجهیز هوانیروز به هلیکوپتر های آمریکایی پی ریزی شد که در طول دوران دفاع مقدس خدمات ارزشمند آن موجب نجات جان هزاران مجروح و آسیب دیده میدان های نبرد شد.

البته نباید از این نکته نیز غافل شد که با گذر ایام و افزایش سن این تجهیزات که غالبا هلیگوپترهای بل 205 و 212 آمریکایی هستند هزینه نگهداری و اورهال انها نیز روز به روز افزایش می یافت و در نهایت موجب شد تا در سالهای اخیر شاهد سوانح دلخراش متعددی در حوزه بالگردهای امدادی باشیم.

خوشبختانه در فضای پسا برجام و با توجه به رایزنی هایی که از دولت قبل انجام می شد سرانجام بالگردهای جدیدی به سیستم امداد و نجات هوایی کشور که متشکل از وزارت بهداشت و هلال احمر است است افزوده شد که نمونه های اخیر و جدید آن بالگردهای Bell 214 هستند که هرچند آنچنان جوان محسوب نمی شوند اما نسبت به نمونه های موجود در کشور چالاکی بیشتری دارند.

البته وزارت بهداشت نیز همچنان سرگرم رایزینی برای خرید بابگردهای امدادی بیشتری است که احتمالا این بالگردهای جدید محصول ایرباس خواهند بود گرچه برحی منابع از امضای قرارداد برای خرید 50 بالگرد روسی خبر می دهند.

با این اوصاف و در راستای گسترش شبکه اورژانس هوایی بیش روز گذشته بالگرد اورژانس هوایی استان زنجان پس از گلباران مزار شهید گمنام در پردیس اصلی دانشگاه علوم پزشکی زنجان بر زمین نشست.

این بالگرد امروز یکشنبه 5 دی ماه با حضور مقامات ارشد استان از طریق ویدئو کنفرانس همزمان در قالب 5 مرکز در سراسر کشور توسط وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی افتتاح خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار