تابناک زنجان گزارش می دهد;
مدیر مرکز 'حامیان حیوانات سار' زنجان با گفت: مردم زنجان به ویژه دانشگاه ها و رستوران ها و غذاخوری ها می توانند در روزهای جمعه از ساعت 11صبح تا 17 عصر به این مرکز مراجعه و با تحویل نان خشک و غذاهای دورریز، ما را در این کار خیر یاری دهند.
کد خبر: ۳۴۷۸۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۴ 24 December 2016
کره زمین در طول میلیون ها سال عمر حیاتش و با وجود میلیاردها موجود زنده جاندارش بیشتر آسیب را نه از جانب دایناسورهای عظیم الجثه و بلکه از جانب انسان ریز اندام خورده است.

البته اگر منصفانه به تاریخ زندگی بشر نگاهی بیندازیم ، انسان بیشترین آسیب را در دوره بعد از انقلاب صنعتی به زمین وارد کرده است و جالب است بدانید که در حال حاضر تنها جاده و اتوبانهای ایجاد شده در کره زمین بیش از 20 درصد خشکی های موجود را به خود اختصاص داده اند.

شکی نیست که انقلاب صنعتی باعث افزایش رفاه نسبی و تکثر نوع بشر شد اما هر چه تعداد انسانهای بیشتر شد بر فشار تحمیل شده بر اکوسیستم های طبیعی زمین نیز اضافه شد بطوری که در طول دوران پسا انقلاب صنعتی در قرن هجدهم میلادی تاکنون صدها گونه گیاهی و جانوری در کره زمین منقرض شده اند.

تنها ارکانیسم زنده ای که مانند انسان قادر است برای تکثیر خود تمام  منابع و گونه های حیات را نابود کند ویروس ها باشند که نمونه های انسانی آن را در بحث بحران اتمام آب های زیر زمینی و از بین رفتن محیط زیست به خوبی شاهد هستیم.

متاسفانه انسان هر نقطه ای را که امکان و بستر حیات در آن موجود بود به تسخیر خود در آورد و امروز بهترین نقاط زمین تبدیل به برجها و خانه های سنگی فاقد عناصر حیات بخش شده است.

گرچه طبع غالب انسانها زیاد خواهی است اما هنوز هم انسانهای دلسوز و معتقد به باورهای الهی زیادی هستند که با کنار گذاشتن خودخواهی ها انسانی در تلاش برای جبران خسارتهای تحمیل شده به سایر جانداران از جانب انسانها هستند.

بطور مثال مدیر مرکز 'حامیان حیوانات سار' زنجان در گفتگوی خود با«ایرنا» به فعالیت های این مرکز در حوزه مراقبت از سگهای بی پناه و گرسنه اشاره کرده است و اظهار داشت است که  این مکان محل حفظ و نگهداری از سگ های بی پناهی می باشد که اگر رها و آزاد باشند ممکن است گرسنگی آنها را از پای درآورد.

زهرا فاتحی افزود: وجود سگهای ولگرد در اطراف و سطح شهرها و روستاها، موجی از دغدغه، نگرانی، ترس و ابتلا به بیماریهای مشترک همانند هاری و کیست هیداتیک را پدید می آورد اما به هر حال این حیوان وفادار به عنوان یک موجود زنده، حق حیات دارد.

وی با تاکید بر اینکه کشتار، راه حل منطقی و مناسب برای جمع آوری سگ های ولگرد از سطح شهرها و روستاها نیست بلکه عقیم سازی، بهترین روش است تصریح کرد: مرکز حمایت از حیوانات سار در بیرون از شهر زنجان احداث شده است تا این حیوانات زبان بسته بتوانند در محیطی امن و به دور از آزار و اذیت زیست کنند و گرسنه و بیمار نباشند.

ری شده اضافه می کنیم.

مدیر مرکز حامیان حیوانات سار زنجان وسعت این مرکز را 6 هزار مترمربع اعلام کرد و گفت: ضایعات گوشت مخلوط با برنج، جو، سیب زمینی، ماکارونی، هویج و نان خشک در چهار دیگ بزرگ پخته می شود و روزانه طی یک وعده به سگ های بزرگ و قوی و 2 نوبت نیز به سگ های ضعیف و کم سن و سال داده می شود.

فاتحی از مردم زنجان به ویژه دانشگاه ها و رستوران ها و غذاخوری ها خواست در روزهای جمعه از ساعت 11صبح تا 17 عصر به این مرکز مراجعه و با تحویل نان خشک و غذاهای دورریز، ما را در این کار خیر یاری دهند.

مرکز حامیان حیوانات سار در 6 کیلومتری جاده قدیم زنجان - تهران و در نزدیک روستای دیزج آباد (معروف به دیزه) واقع و بازدید از آن برای عموم آزاد است و شماره تلگرام موسسان این مرکز (زهرا فاتحی و سارا فرقانی) 09123450763 و 09121397253می باشد.

علاقه مندان به حمایت از این حیوانات می توانند کمک های نقدی خود را به شماره حساب 6274121940010887 نزد بانک اقتصاد نوین به نام مرکز حمایت از حیوانات سار واریز کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار