نخست وزیر عراق با اعلام اینکه نبرد موصل ادامه داشته و به خوبی پیش می رود بر نیاز به وحدت در مرحله بعد از داعش تاکید کرد.
کد خبر: ۳۴۴۹۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰ 18 December 2016
به گزارش تابناک تبریز، به نقل از شبکه سومریه، «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق روز شنبه اعلام کرد که نبرد موصل ادامه دارد و به خوبی پیش می رود. وی همچنین تاکید کرد که هیچ گونه شکایتی درباره تخلفات حشدالشعبی در عملیات موصل دریافت نکرده است و این نیروها در تمام شهرها مورد استقبال مردم هستند.

العبادی در نشست سفرا و هیات های دیپلماتیک عراق در خارج از این کشور گفت: سیاست عراق روشن و مشتمل بر عدم دخالت در امور داخلی دیگران و تقویت روابط با کشورها بر اساس احترام متقابل و حفظ حاکمیت عراق است.

وی افزود: نبردها ادامه داشته و با روند خوبی پیش می رود و تفاهم بین تمام نیروهای شرکت کننده در نبرد موصل عالی است، نبرد سالم و پاکی را شاهد هستیم و شکایت ها بسیار کم است. ضمن اینکه من هیچ شکایتی را در خصوص اقدامات حشدالشعبی در نبرد موصل دریافت نکرده ام.

نخست وزیر عراق گفت: نیروهای ما در تمام شهرها مورد استقبال هستند و برخی سعی دارند به این رابطه لطمه بزنند.

حیدر العبادی در سخنانی دیگر وحدت سیاسی و مصالحه در مرحله بعد از داعش را در عراق خواستار شد. وی در سخنانی در شصتمین سالروز تاسیس حزب دعوت اسلامی گفت: کشور پس از پیروزی بر داعش به وحدت نیاز دارد و همکاری بین همه به نابودی چالش تروریسم منجر خواهد شد.

العبادی با بیان اینکه کشمکش سیاسی امنیت عراق را به خطر خواهد انداخت مجددا مصالحه بین مولفه های مردم عراق و عدم در پیش گرفتن طایفه گری در روند سیاسی را خواستار شد.

وی همچنین تاکید کرد: پیروزی بر داعش در دسترس قرار گرفته و نیروهای عراقی دستاوردهای بزرگی را داخل موصل رقم زده اند.

لازم به ذکر است که نیروهای عراقی به عملیات آزادسازی موصل از سیطره گروه تروریستی داعش ادامه می دهند. این عملیات پس از آن آغاز شد که حیدر العبادی نخست وزیر عراق اواخر مهرماه گذشته رسما آغاز آن را اعلام کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :