کد خبر: ۳۴۳۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵ 17 December 2016
به گزارش «تابناک یزد»؛ در تاسیساتی که پس از نبرد موصل متروکه شده‌اند، نشان‌هایی از تولید تسلیحات در مقیاس صنعتی که مواد اولیه آن ساخت ترکیه می‌باشد دیده شده است.

در تاسیساتی که پس از نبرد موصل متروکه شده اند، نشان‌هایی از تولید تسلیحات در مقیاس صنعتی دیده می‌شود. گفته می‌شود ده‌ها هزار موشک، خمپاره و بمب به وسیله عناصر داعشی تولید شده است.

موسسه انگلیسی تحقیقات تسلیحات جنگی با بررسی چند کارخانه در شرق موصل اعلام کرد داعش ظرفیت تولید سلاح در مقیاسی گسترده داشته است.

مدیر اجرایی این موسسه گفت: "این یک برنامه صنعتی است که مدیریت آن به صورت مرکزی انجام شده است. مواد اولیه تولید این تسلیحات نیز از ترکیه دریافت شده است."

به گزارش وب‌سایت "ایندیپندنت"، برچسب‌های روی این تسلیحات نشان می‌دهد این کارخانه‌ها تنها یک ماه پیش از مصادره شدنشان در حال فعالیت بوده اند. این موسسه همچنین اعلام کرد بسیاری از مواد لازم برای تولید این مهمات از بازار داخلی ترکیه دریافت شده است. بسیاری از مواد شیمیایی به کار رفته در این مهمات نیز از کارخانه‌ها و پخش‌کنندگان خاصی خریداری شده اند.

این موسسه که پیش‌تر از ساخت پهپادهای جنگی به وسیله داعش خبر داده بود، اعلام کرد ساخت مهمات جنگی تنها در موصل نبوده است و در نقاط دیگر عراق نیز مشاهده شده است.
 
باشگاه خبرنگاران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار