رئیس اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی قاین:
رئیس اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی قاین از احیاء دو رشته پلاس بافی و ساخت سازهای سنتی در این شهرستان خبر داد و گفت: این شهرستان موفق به دریافت شش نشان ملی صنایع دستی شده است.
کد خبر: ۳۴۱۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶ 11 December 2016
شاهرخ عباسی صبح یکشنبه در حاشیه بازید از نمایشگاه صنایع دستی شرق کشور در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: شهرستان قاین با ۱۰ غرفه در رشته‌های جاجیم بافی ماشته بافی، پخل بافی، سفالگری، پلاس بافی ساخت سازهای سنتی و سفال سرامیک و حوله بافی در این نمایشگاه حضور فعال دارد.

وی بیان کرد: از مجموع صنایع دستی چهار رشته سفره آردی، سفالگری، سازهای سنتی و پلاس بافی به صورت ورکشاپ و زنده در این نمایشگاه ارائه خواهد شد.

 وی با اشاره به احیاء دو رشته صنایع دستی طی دو سال اخیر در شهرستان قاین گفت: رشته پلاس بافی و سازهای سنتی که در روستاهای سراب شهرستان قاین در سال‌های گذشته فعال بوده احیا شده است.

 رئیس اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی قاین ادامه داد: هدف از حضور این است ظرفیت‌های صنایع دستی را به نمایش بگذاریم تا در حوره صنایع دستی پیشرفت داشته باشیم.

 وی با بیان اینکه ظرفیت و قابلیت هنرمندان در این نمایشگاه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، عنوان کرد: ۱۵ رشته صنایع دستی و ۹ کارگاه صنایع دستی در شهرستان قاین فعال است.

عباسی از شناسایی بیش از ۲۵۰ هنرمند صنایع دستی در شهرستان قاین خبر داد و گفت: ۵۰ نفر از هنرمندان از خدمات بیمه‌ای برخوردار هستند.

 رئیس اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی قاین از دریافت شش نشان ملی برای صنایع دستی قاین خبر داد و افزود: این نشان‌ها برای چهار رشته حوله بافی، سبد بافی، سفر آردی دریافت شده است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار