کارشناسان سیاسی اعلام کردند، اگر پارک گئون هائه رئیس جمهور کره جنوبی روز جمعه در پارلمان استیضاح شود، در نهایت سرنوشت وی در دستهای 9 قاضی دادگاه قانون اساسی خواهد بود که همین قاضی‌ها نیز توسط شخص رئیس جمهور یا رئیس جمهور قبلی از حزب محافظه کار کره جنوبی انتخاب شده‌اند.
کد خبر: ۳۴۰۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۴ 09 December 2016
به گزارش تسنیم، اگر رئیس جمهور کره جنوبی در پارلمان استیضاح شود، در نهایت سرنوشت سیاسی وی در دستهای ۹ قاضی دادگاه قانون اساسی خواهد بود.

به گزارش رویترز، کارشناسان سیاسی اعلام کردند، اگر پارک گئون هائه رئیس جمهور کره جنوبی روز جمعه در پارلمان استیضاح شود، در نهایت سرنوشت وی در دستهای 9 قاضی دادگاه قانون اساسی خواهد بود که همین قاضی ها نیز توسط شخص رئیس جمهور یا رئیس جمهور قبلی از حزب محافظه کار کره جنوبی انتخاب شده اند.

در صورت رای مثبت پارلمان به استیضاح رئیس جمهور کره جنوبی، دادگاه قانون اساسی 6 ماه فرصت خواهد داشت تا این استیضاح را رد کند. نمایندگان پارلمان در حالی قصد دارند طرح استیضاح را به رای بگذارند که میزان محبوبیت رئیس جمهور کره جنوبی به کمتر از 4 درصد رسیده و تظاهرات میلیونی طی روزهای گذشته در سراسر این کشور در اعتراض به عملکرد پارک برگزار شده است.

ولی به نظر می رسد که دادگاه قانون اساسی کره جنوبی همچنان حامی رئیس جمهور است و این مساله بحران سیاسی این کشور را بیش از پیش پیچیده خواهد کرد.

البته دوره مسئولیت 2 قاضی دادگاه قانون اساسی در ماه های ژانویه و مارس به پایان می رسد و بعید است که با توجه به بحران سیاسی فعلا جایگزینی برای آنها انتخاب شود.

بر اساس قوانین کره جنوبی، دادگاه قانون اساسی با 6 قاضی نیز می تواند به فعالیت خود ادامه دهد.

نمایندگان پارلمان کره جنوبی امروز پنجشنبه طرح استیضاح پارگ گئون هائه رئیس جمهور را ارائه داده اند و قرار است رای گیری درباره این طرح فردا جمعه انجام شود.

احزاب مخالف اعلام کرده اند که قادر به کسب دو سوم آرا برای تصویب طرح استیضاح خواهند بود.

رئیس جمهور کره جنوبی اعلام کرده است که نتیجه رای گیری پارلمان را قبول خواهد کرد ولی در شرایط کنونی حاضر به استعفا و کناره گیری از قدرت نیست.

احزاب مخالف کره جنوبی بارها خواستار استعفای پارک گئون هائه شده اند. رئیس جمهور کره جنوبی گفته است که پیشنهاد حزب حاکم را برای کناره گیری از قدرت در آوریل سال آینده قبول خواهد کرد.

پارک تاکنون 2 بار از مردم کره جنوبی رسما عذرخواهی کرده ولی تاکنون در برابر درخواست افکار عمومی برای استعفا مقاومت کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار