رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند رئیس جمهور منتخب این کشور ژنرال «ماتیس» را که رویکردی ضدایرانی دارد برای ریاست پنتاگون در نظر گرفته است.
کد خبر: ۳۳۷۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۶ 03 December 2016
به گزارش تسنیم، رسانه‌های آمریکایی بامداد جمعه اعلام کردند دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا «جیمز ماتیس» ژنرال بازنشسته آمریکایی را برای تصدی  وزارت دفاع این کشور انتخاب کرده است.

ترامپ بعد از ظهر شنبه (29 آبان) بیش از یک ساعت دیداری را با ماتیس در نیوجرسی داشت.

رئیس جمهور منتخب آمریکا پس از آن دیدار همچنین در توئیتی نوشت: ژنرال جیمز ماتیس که برای وزارت دفاع در نظر گرفته شده است، دیروز بسیار تاثیرگذار بود. یک ژنرال واقعی ژنرال.

جیمز ماتیس ارتشبد بازنشسته نیروی تفنگداران دریایی ایالات متحده آمریکا است که از سال 2010 تا 2013 به عنوان یازدهمین فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا مشغول فعالیت بود. پیش از آن که باراک اوباما در سال 2010 وی را جانشین دیوید پترائوس سازد، ماتیس فرماندهی یگان نیروهای مشترک آمریکا و به طور هم‌زمان فرماندهی متحد تحول نظامی ناتو را به عهده داشت.

ماتیس دانش‌آموخته مدرسه جنگ‌افزار سپاه تفنگداران دریایی آمریکا، کالج کارکنان و فرماندهی سپاه تفنگداران آمریکا و کالج ملی جنگ است.

وی رویکردی ضد ایرانی داشته و معتقد است ایران، بالاتر از القاعده و داعش، تهدید کنندهٔ اصلی پایداری خاورمیانه است.

ماتیس پیشتر مدعی شده است: «در نظر من داعش چیزی بیش از بهانه‌ای برای این که ایران به سوء رفتار خود ادامه دهد نیست. ایران دشمن داعش نیست. آنها از ناآرامی در منطقه که داعش می‌آفریند خیلی سود می‌برند.»

به هر روی، گرچه او توافق هسته‌ای را ضعیف می‌داند، اما معتقد است هیچ راهی برای عقب نشستن از آن وجود ندارد: «ما باید بپذیریم که توافق ناکاملی برای کنترل تسلیحات داریم. در ثانی، این که آنچه بدان دست یافته‌ایم یک مکث هسته‌ای است نه یک توقف کامل هسته‌ای.»

ماتیس در گذشته همچنان گفته است که زمان آن رسیده که تهیه طرحهای معتبر برای احتمال جنگ با ایران به منظور متوقف کردن جاه‌طلبی‌های هسته‌ای این کشور آغاز شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار