مدیرکل ثبت احوال استان زنجان خبر داد;
مدیرکل ثبت احوال استان زنجان با اشاره به افزایش شمار تولد نوزادان پسر در مقایسه با دختران گفت: در سال ۹۵ نرخ تولد نوزادان پسر به دختر 7 درصد بیشتر بوده است.
کد خبر: ۳۳۷۱۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۲:۳۱ 02 December 2016
مدیرکل ثبت احوال استان زنجان با اشاره به آمار نوزادان تازه متولد شده در سطح استان اظهار داشت: در چهار ماهه نخست سال 94، 7 هزار و 207 واقعه ولادت در استان زنجان به ثبت رسیده که میزان موالید با کاهش 1.14 درصدی در سال 95 به 7 هزار و 125 مورد رسیده است.

سید علی شفیعی افزود: تعداد پسران متولد شده در چهار ماهه نخست امسال را برابر با 3 هزار و 686 واقعه عنوان کرد و افزود: در این مدت تولد 3 هزار و 439 دختر نیز به ثبت رسیده که نسبت جسنی پسر به دختر 107 است.

وی با اشاره به اینکه میزان موالید روزانه در چهار ماهه امسال به طور متوسط 57 واقعه بوده است، خاطرنشان کرد: در این مدت به ازای موالید هر 100 دختر، تولد 107 پسر به ثبت رسیده است.

شفیعی ادامه داد: تعداد وفات جاری ثبت شده در چهار ماهه نخست امسال را یک هزار 527 واقعه برشمرد و افزود: میزان فوتی‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش 2.43 درصدی را نشان می‌دهد.

وی تصریج کرد: روزانه به طور متوسط 13 واقعه وفات در استان زنجان ثبت شده است و این موضوع نشان می‌دهد که به طور تقریبی در هر دو ساعت یک نفر فوت کرده است.

وی میزان وفات پسر و دختر در مناطق شهری را به ترتیب 546 و 384 واقعه عنوان کرد و گفت: میزان فوت پسر در مناطق روستایی استان زنجان 352 مورد و فوت دختر 245 واقعه گزارش شده است.

در پایان مدیرکل ثبت احوال استان زنجان با اشاره به اینکه علت مرگ‌ و میرها نیز ثبت می‌شود، بیان کرد: این موارد با جمع بندی در اختیار برنامه‌ریزان از جمله مسئولان حوزه بهداشت و درمان قرار می‌گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار