بر خلاف باور عمومی;
یک پژوهشگر ژنتیک در گفتگو با تابناک زنجان با اشاره به تحقیقات اخیر دانشمندان حوزه ژنتیک اظهار داشت: در ماههای اخیر پژوهش ها نشان می‌دهد که کودکان هوش خود را از مادرشان به ارث می‌برند.
کد خبر: ۳۳۶۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱ 30 November 2016
شاید یکی از سوالات رایج در بین جوانان تاثیر انتخاب همسر بر هوش و ذکاوت فرزندان آینده یشان باشد اما به راستی ویژگی های فکری و هوشی یک همسر می تواند تاثیر بر هوش و توان فکری فرزند آینده ما داشته باشد ؟

طبعا پاسخ این سوال می تواند برای بسیار از مخاطبین تابناک زنجان جالب توجه باشد پس توجه شما را به گفتگویی در این زمینه و پاسخ این سوال جلب می کنیم.

یک پژوهشگر ژنتیک با اشاره به تحقیقات اخیر دانشمندان حوزه ژنتیک اظهار داشت: در ماههای اخیر پژوهش ها نشان می‌دهد که کودکان هوش خود را از مادرشان به ارث می‌برند. 

دکتر رضا جوادزاده افزود: تحقیقات تاکنون نشان داده است پدر در به ارث رسیدن میزان هوش و ذکاوت به کودکان هیچ دخالتی ندارد.
 
وی ادامه داد: دلیل این مساله را می توان اینگونه پاسخ گفت که مادران به خاطر داشتن دو کروموزوم X احتمال بیشتری برای انتقال ژن هوش به فرزندانشان دارند.
 
جوادزاده تاکید کرد: این در حالی است که مردان فقط یک کروموزوم X دارند و علاوه بر این دانشمندان اکنون بر این باورند که ژن حامل عملکردهای شناختی پیشرفته که از پدر به ارث می‌رسد ممکن است به طور خودکار غیرفعال شوند.
 
این پژوهشگر در ادامه به برخی از پژوهش های انجام شده در این زمینه اشاره کرد و اظهار داشت : مطالعات متعدد آزمایشگاهی با استفاده از موش‌های اصلاح ژنتیک شده نشان داد که افرادی که با یک مقدار مشخص و اضافی از ژن مادر خود به دنیا آمده‌‌اند مغزی بزرگ و جسمی کوچک دارند اما این موضوع در مورد افرادی که این مقدار اضافی را از پدرانشان به ارث برده‌اند بلعکس است یعنی مغزی با حجم کوچکتر و جسمی بزرگتر دارند.
 
وی تاکید کرد: این موضوع یک پیوند قوی میان کودک و مادر ایجاد می‌کند و تصور می‌شود احساس امنیتی که به این واسطه در کودکان ایجاد می‌شود به آنها اجازه می‌دهد تا به کشف جهان بپردازند و در حل مشکلات اعتماد به نفس داشته باشند.
 
در پایان می توان اینگونه نتیجه گرفت که مهمتر از زیبایی ضریب هوشی یک دختر باید ملاک انتخاب او برای ازدواج مناسب و موفق باشد ! نظر شما چیست ؟
با تابناک زنجان همراه باشید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار