در حاشیه پرونده های نجومی;
توصیه امام علی (ع) به مالک اشتر در مورد نحوه برخورد با مسئولین و کارگزارن فاسد و خطاکار دولت : " او را با تازيانه كيفر كن، و آنچه از اموال كه در اختيار دارد از او باز پس گير، سپس او را خوار دار، و خيانتكار بشمار، و طوق بد نامى به گردنش بيفكن" .
کد خبر: ۳۳۵۸۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۵ 28 November 2016
نوید کمالی محقق و پژوهشگر حوزه رسانه در یادداشتی کوتاه در شبکه های اجتماعی در رابطه با فساد های اخیر افشاء شده در رسانه های عمومی نوشت :

امام علی (ع) در نامه ۵۳ نهج البلاغه به استاندار خود مالک اشتر اینگونه می نویسد : 

تَحَفَّظْ مِنَ اَلْأَعْوَانِ فَإِنْ أَحَدٌ مِنْهُمْ بَسَطَ یَدَهُ إِلَى خِیَانَةٍ اِجْتَمَعَتْ بِهَا عَلَیْهِ عِنْدَكَ أَخْبَارُ عُیُونِكَ اِكْتَفَیْتَ بِذَلِكَ شَاهِداً فَبَسَطْتَ عَلَیْهِ اَلْعُقُوبَةَ فِی بَدَنِهِ وَ أَخَذْتَهُ بِمَا أَصَابَ مِنْ عَمَلِهِ ثُمَّ نَصَبْتَهُ بِمَقَامِ اَلْمَذَلَّةِ وَ وَسَمْتَهُ بِالْخِیَانَةِ وَ قَلَّدْتَهُ عَارَ اَلتُّهَمَةِ . . . 

" از همكاران نزديكت سخت مراقبت كن، و اگر يكى از آنان دست به خيانت زد، و گزارش جاسوسان تو هم آن خيانت را تأييد كرد، به همين مقدار گواهى قناعت كرده او را با تازيانه كيفر كن، و آنچه از اموال كه در اختيار دارد از او باز پس گير، سپس او را خوار دار، و خيانتكار بشمار، و طوق بد نامى به گردنش بيفكن . . . "

آیا ما هم با شبه مسئولان خطاکار یا مفسد جامعه خویش اینگونه رفتار می کنیم ؟  یا آنها را سرمایه نظام می دانیم ؟

مصلحت اندیشی تا کجا ادامه خواهد داشت . . . 

- دیدگاههای خود را در رابطه با پرونده های فساد اقتصادی که در ماه های اخیر افشاء شده اند جهت اننتشار با تابناک زنجان در میان گذارید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار