آماده موج جدید یخبندان باشید;
مدیر عامل شرکت آبفا روستایی زنجان گفت: در زمان بروز یخبندان باید از ریختن آب داغ یا آب گرم روی کنتور، روشن کردن آتش در حوضچه کنتور برای باز شدن یخ‌زدگی خودداری کرد.
کد خبر: ۳۳۵۱۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۲:۳۱ 27 November 2016
سرمای بی سابقه هوا در زنجان به ناگاه تمام ساکنین خطه غرب کشور و بطور حاص زنجان را شوکه کرد بطوری که با شروع زودهنگام سرما بخش زیادی از مردم به بازار برای تامین تجهیزات گرمایشی اضافی مراجعه کردند زیرا در برخی از نقاط کشور بدلیل سرمای زیاد دسترسی به گاز شهری قطع شد و در شهری مانند آمل و در اوج سرما شهروندان برای 72 ساعت را بدون گاز شهری سپری کردند.

از این رو و با توجه به امکان تکرار بحران های سرما و یخ زدگی مانند روزهای گذشته مدیر عامل شرکت آبفار اظهار داشت: برودت و سرمای هوا احتمال یخ‌زدگی انشعابات آب و تاسیسات را دربردارد که این امر علاوه بر خسارات زیاد معضلات گوناگونی را برای روستائیان به وجود می‌آورد.

محمدحسین مهانفر اعلام کرد: «عایق‌کردن دور کنتور به وسیله پشم‌شیشه، گونی و یا قراردادن کیسه‌ای پر از  خاک اره و کاه در محفظه کنتور» و «عایق‌بندی لوله‌های آب در فضای باز ساختمان» از جمله راهکارهاست .

وی یادآور شد: زمان بروز یخبندان باید از ریختن آب داغ یا آب گرم روی کنتور، روشن کردن آتش در حوضچه کنتور برای باز شدن یخ‌زدگی خودداری کرد.

این مقام مسئول از روستائیان درخواست کرد هنگام بروز هرگونه حادثه درباره انشعابات آب مراتب را به مرکز ارتباطات مردمی (1523 ) این شرکت اعلام کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار