تابناک زنجان بررسی کرد;
مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری زنجان با اشاره به جمعیت چند ده هزار نفری حاشیه نشینان استان زنجان گفت: 75 هزار نفر از حاشیه نشینان شناسایی شده استان در شهرستان زنجان سکونت دارند.
کد خبر: ۳۳۳۶۹۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۳ 24 November 2016
یکی از جدیدترین معضلات عصر مدرنیته را می توان مساله افزایش حاشیه نشینی در شهرهای مرکزی جهان دانست که کشور ما نیز نه تنها در تهران بلکه در شهرهایی مانند مشهد ، اصفهان و حتی زنجان نیز با آن روبرو است.

امروزه تمام پژوهشگران و اندیشمندان جهان معتقدند که پدیده حاشیه نشینی بصورت مستقیم حاصل افزایش شکاف طبقاتی و اقتصادی در هر جامعه است و هر چه بیشتر بر حجم آن افزوده شود نشانه بیشتر شدن شکافهای موجود در آن جامعه است.

با این اوصاف شاهدیم که یکی از مقامات استان در اظهار نظری جالب توجه خبر از آمار بالای حاشیه نشینان در استان داد که در واقع این آمارها تداعی کننده زنگ های هشدار بحران های اجتماعی در استان هستند و بدون شک این زنگها زودتر از آنچه تصور می کردیم شروع به نواختن زنگ بحران نموده اند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان در این رابطه با اشاره به آمار بالای بیش از 100 هزار نفری حاشیه نشینان اظهار داشته است: 75 هزار نفر از حاشیه نشینان شناسایی شده استان در شهرستان زنجان سکونت دارند.

طبعا یکی از مهمترین دلایل رشد حاشیه نشینی در سال های اخیر را می توان بحران اقتصادی حاکم بر کشور و خالی شدن روستاها و مهاجرت به شهرها بر دانست که نتیجه آن نه تنها بر حجم آسیب های اجتماعی از جمله فساد و سرقت افزوده است بلکه بیش از پیش چرخه تولید و اقتصاد کشور را با بحران مواجه نموده است.

حال در شرایطی که تنها چند ماه به انتخابات ریاست جمهوری آتی باقی مانده است باید دید که آیا مسئولین استانی تا چه حد در راه رفع و حل بحران های اقتصادی استان گام بر خواهند داشت و یا به مانند گذشته همه وعده ها به فرداها و خصوصا بعد از انتخابات محول خواهد شد یا خیر !

- با تابناک زنجان همراه باشید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار