به مناسبت هفته بسیج;
اعضای شورای استان سازمان بسیج رسانه استان زنجان با همراهی جمعی از اصحاب رسانه به مناسبت هفته بسیج از طرح‌های اقتصاد مقاومتی بازدید کردند.
کد خبر: ۳۳۳۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۹ 24 November 2016
روز گذشته و همزمان با روز بسیج و اقتصاد مقاومتی جمعی از اعضای شوراهای سازمان بسیج رسانه استان زنجان بصورت گروهی اقدام به بازدید از دو مرکز تولیدی نمودند.

اولین مرکز مورد بازدید  یک واحد تولید ظروف مسی و دومین مرکز یک شرکت دانش بنیان در حوزه بازیهای رایانه‌ای و انیمیشن بود که در جریان این بازدید فعالین رسانه ای شاخص استان با فرایند فعالیت این مراکز آشنا شدند.

واحد تولید محصولات مسی خانگی بنا بر اظهارات مسئولین آن بدون حمایت دولتی اقدام به تولید ظروف مسی با کیفیت می‌کند که در نتیجه آن 15 نفر شاغل شده اند.

عابدین طالبی در ادامه اظهار داشت: مشکلات بیمه، نبود حمایت‌های صادراتی، تسهیلات بانکی و نبود حمایت‌های تبلغاتی از جمله مشکلاتی است که به عنوان یک تولید کننده با آنها روبرو هستیم.

وی همچنین به مشکل بزرگتری به نام واردات ظروف مسی از کشورهایی همچون ترکیه و هند نیز اشاره کرد و گفت: ما از مسئولان حمایت نمی‌خواهیم ولی حداقل جلوی واردات را بگیرند.

صنعت مسگری در استان زنجان به گذشته‌های دور برمی‌گردد و بعد از رکود چندین ساله کم کم در حال رونق گرفتن است البته اگر مسئولان حمایت کنند و جلوی واردات را بگیرند.

این واحد تولید مس به همت خانواده طالبی راه‌اندازی شده که اکنون فرزندانش نیز با وجود تحصیلات دانشگاهی در این حرفه مشغول فعالیت شده‌اند تا تکانی که به چرخ معیوب اقتصاد بدهند.

فرهاد طالبی یکی از فرزندان عابدین طالبی که امیدی به شغل دولتی نبسته از ایجاد چنین واحدی کاملا راضی است و می‌گوید: امیدوارم مسئولان حمایت کنند تا تعداد افراد مشغول در این واحد را به بیش از 50 نفر برسانیم.

وی نیز از که از نبود حمایت‌های بیمه‌ای، مشکل واردات و نبود حمایت‌های صادراتی گلایه‌مند است از مسئولان دارخواست داشت تا به فکر تولید کننده و کارگران ایرانی باشند و اجازه ندهند کالای خارجی کارگران را بیکار کند.

در ادامه این بازدید اصحاب رسانه استان با حضور در پارک علم و فناوری دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه اقدام به بازدید از شرکت دانش‌بنیان افرند در حوزه بازیهای رایانه‌ای، انیمیشن و اپلیکیشن‌های اندرویدی کردند.

این شرکت در سال 91 موفق شد با عقد قرارداد پژوهشی با پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران به صورت جدی وارد حوزه اقتصاد دانش بنیان شود و اکنون نیز به دنبال گسترش فعالیت خود با افزایش نیرو و آموزش به جوانان مستعد این حوزه است.

رضا زمانی مدیرعامل این شرکت در نظر دارد با تولید نرم‌افزارهایی به بحث سبک زندگی اسلامی و فرهنگ اصیل ایرانی و دفاع مقدس نیز ورود کند.

در پایان لازم به ذکر است که  رئیس سازمان بسیج رسانه استان در این بازدیدها با اشاره به اهمیت آشناسازی افکار عمومی با حوزه اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: اصحاب رسانه به عنوان یکی از مهمترین اقشار تاثیر گذار جامعه بایستی با تکیه بر ظرفیت های خود و رسانه های مطبوعشان بیش از پیش اقدام به حمایت از فعالین پر تلاش عرصه اقتصاد و تولید نمایند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار