مدیرعامل شرکت دمنه، هدف از برگزاری نخستین همایش بین‌المللی نسل پنجم ارتباطات را گردآمدن مدیران شرکت‌های مخابراتی به منظور هم‌اندیشی برای افزایش سرعت حرکت کشور به سمت تکنولوژی 5G دانست.
کد خبر: ۳۱۳۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷ 18 October 2016
فواد احمد گفت: شرکت دمنه برای برگزاری سه رویداد در حوزه 5G برنامه‌ریزی کرده که یکی از آنها برگزار شد و رویداد دوم در سال 2017 با حضور متخصصان برتر دنیا اجرایی می‌شود.
وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حاشیه کنفرانس مورد اشاره، نمایشگاهی نیز برای رونمایی از  تکنولوژی‌های جدید این حوزه برگزار می‌شود که برای مثال قرار است رباتی برای کشف و خنثی‌سازی مین و  دستگاه عمل جراحی اریکسون در این نمایشگاه عرضه شوند. 

مدیرعامل شرکت دمنه، میزبانی ایران برای نخستین سمینار بین‌المللی 5G در منطقه "منا" را باعث افتخار دانست و گفت: این تکنولوژی اکنون در سطح دنیا هنوز در مرحله آزمایشگاهی قرار دارد و تحقق آن نیازمند انقلابی در حوزه تکنولوژی است. 

احمد ادامه داد: دستیابی به اینترنت 5G به عنوان یک هدف برای شرکت‌های مخابراتی در سطح جهان تعریف شده و تحقق آن به همکاری میان کشورهای مختلف نیاز دارد. 

وی بیان کرد: به طور کلی ارتقا از نسلی به نسل بالاتر از تکنولوژی‌های مخابراتی معمولا در فرایندی10 ساله انجام می‌شود و به سرمایه‌گذاری‌ها و ایجاد زیرساخت‌های مختلفی در حوزه دانش فنی و تکنولوژی نیازمند است. 

مدیرعامل شرکت دمنه گفت: در حالت خوشبینانه شاید دنیا بین سال‌های 2020 تا 2025 شاهد تحقق تکنولوژی 5G باشد و در آن شرایط ایران به چهار یا پنج سال زمان برای دستیابی به این تکنولوژی نیاز دارد. 

ضرورت تامین زیرساخت‌های تکنولوژیک، قانونی و فرهنگی


احمد، دستیابی ایران به نسل 5G را مستلزم فراهم‌سازی زیرساخت‌های تکنولوژیک، قانونی و فرهنگی دانست و افزود: به دلیل سال‌ها تحریم، کشور از نظر تکنولوژی عقب مانده و امید است در دوران پسابرجام این ضعف برطرف شود. 

وی ضمن ابراز امیدواری در مورد تطبیق قوانین کشور با تکنولوژی‌های روز دنیا گفت: در ایران معمولا در بدو ورود برخی زیرساخت‌های فنی جدید به کشور محدودیت‌های قانونی‌ برای استفاده از آنها وجود دارد اما تجربه نشان داده که کشور به تدریج خود را با شرایط جدید تطبیق می‌دهد و در نهایت به پیشرفت‌های روز دنیا می‌پیوندند.  

مدیرعامل شرکت دمنه با اشاره به تفاوت اندک میان نسل سوم و چهارم اینترنت همراه گفت: تحقق 5G سرعت اینترنت را بین یک تا 10 گیگ افزایش می‌دهد و این امر می‌تواند شوک فرهنگی‌ را در کشوری مانند ایران ایجاد کند به همین دلیل پیش از آغاز این نسل باید با برگزاری سمینارها و نمایشگاه‌های مختلف اطلاع‌رسانی لازم در مورد تکنولوژی جدید انجام شود. 

احمد با تشکر از حضور پررنگ اپراتورهای مختلف تلفن همراه در نمایشگاه 5G تهران، گفت: در بین اپراتورها، شرکت همراه اول فعالیت بیشتری در زمینه مطالعات و ایجاد زیرساخت‌های مربوط به تکنولوژی 5G دارد. 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار