وزیر دفاع در جمع دانشجویان عنوان کرد؛
دهقان با تاکید بر اینکه اقتصاد کشور باید به سمت یک اقتصاد درون زا حرکت کند، افزود: باید در فضای رقابت جهانی به عنوان یک واحد سیاسی حضور فعال و کامل داشته باشیم.
کد خبر: ۳۰۶۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۱ 04 October 2016
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ما دیگر نمی توانیم اقتصاد رانتی را ادامه دهیم و باید به سمت خلق ثروت برویم.

 سردار حسین دهقان ظهر دوشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی سرلوحه مسئولان در همه سطوح است و دولت نگاه ویژه و عملیاتی برای اجرای هر چه جامع تر و کاملتر اقتصاد مقاومتی در کشور دارد.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی چند محور پایه ای دارد که آن را نظام مند می کند، افزود: در واقع مقر اقتصاد مقاومتی، دانش بنیان باشد و انسانهای توانمند با تعهد کامل، یافته های خود را در خدمت توسعه کشور بکار بگیرد و خروجی این دانش به محصولی تبدیل شود که نیاز جامعه را رفع و پایه هایی را ایجاد کند که اقتصاد مقاومتی را رقابت پذیر کند.

دهقان تاکید کرد: ما دیگر نمی توانیم اقتصاد رانتی را ادامه دهیم و باید به سمت خلق ثروت برویم.

عضو ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با تاکید بر اینکه مردمی کردن اقتصاد به عنوان یک اصل مهم باید مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: دولت نمی تواند همه مشکلات را حل کند بلکه باید بسترساز حضور مردم برای بکار انداختن داشته های مادی و معنوی شان باشد و در واقع دولت قرار است کوچک شود و در مقابل، بخش خصوصی بزرگ شود.

دهقان با تاکید بر اینکه اقتصاد کشور باید به سمت یک اقتصاد درون زا حرکت کند، افزود: باید منابع لایتناهی کشور را برای رفع نیاز و بالا بردن قدرت و اقتدار مردم و کشور به استخدام بگیریم و در فضایی برابر بده، بستان داشته باشیم.

وی گفت: باید از داشته ها به بهترین نحو ممکن بهره برداریم کنیم و در فضای رقابت جهانی به عنوان یک واحد سیاسی حضور فعال و کامل داشته باشیم.

وزیر دفاع با تاکید بر اینکه اقتصاد جامعه اسلامی اقتصاد سرمایه داری و سوسیالیستی نیست، متذکر شد: پیشرفت کشور در بخش های مختلف نباید محصول مدل های وارداتی باشد؛ ما باید مدل خاص جامعه دینی خود را داشته باشیم.

سردار دهقان ادامه داد: سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری مدل اقتصادی ارائه می دهد که می تواند مشکلات حال حاضر و آینده کشور را رفع کند.


وی تاکید کرد: فقر و نداری هیچگاه پسندیده نیست و برای رفع چالش های موجود در حوزه های مختلف بخصوص حوزه اقتصادی باید به سمت خلق ثروت برویم.

وزیر دفاع در ادامه با اشاره به نقش دانشجویان در حوزه های مختلف و حضور تاثیرگذار دانشجویان را در دوران دفاع مقدس، یادآور شد: در دوران دفاع مقدس فرماندهان جنگ، تحصیلکرده های دانشگاه بودند چرا که صاحب اندیشه بودند و می توانستند شرایط سخت را مهار کنند و این نقش و تاثیرگذاری را جامعه همواره از دانشجو می طلبد.

سردار دهقان با بیان اینکه مراکز آموزش عالی باید نقش تاثیرگذار و تعیین کننده خود را در جامعه ایفا نمایند، افزود: امیدواریم که مراکز آموزش عالی در عرصه علم آموزی و توسعه فناوری، پژوهش هایشان را با نگاه به جامعه انجام دهند و با توجه به مشکلات و چالش های جامعه بدنبال ارائه راه حل برای رفع مشکلات باشند.

وی تصریح کرد: هر چه توان علمی جامعه افزایش یابد می توانیم با اتکا به آن در سایر عرصه های منتهی به قدرت ملی ظرفیت های مناسبی را بسازیم و با اعمال مدیریت علمی جامعه را به سمت تعالی با هزینه های کمتر و در وضعیت بهتر به پیش ببریم.

وزیر دفاع با بیان اینکه جنبش دانشجویی می تواند نقش بزرگی را در جامعه ایفا کند، افزود: جنبش دانشجویی همواره در طول تاریخ پیشتاز بوده و همواره در طول تاریخ با هدف بسط عدالت، نفی استعمار و دفع ظلم و همچنین استقرار و استمرار نظام برآمده از اراده ملت تلاش کرده و شهید داده است.

این عضو کابینه دولت تدبیر و و امید با تاکید بر لزوم تمایز بین نقد و تخریب در جامعه افزود: بعضی اوقات در جوامع سیاسی حدود در قالب نقد شکسته شده و دین به بازار مکاره دنیا فروخته می شود.

بر مبنای عقل و تحلیل درست شرایط را نقد کنیم

سردار دهقان ادامه داد: دانشجو یعنی معیار آزادی، آزادیخواهی، عدالت و عدالت طلبی. به همین خاطر باید بتوانیم بر مبنای عقل و تحلیل درست شرایط را نقد کنیم، عیوب را بشناسیم و به ازای آن راه حل هایی راهگشا ارائه دهیم.

وی ادامه داد: علم به تنهایی دردی از کسی را دوا نمی کند و در سایه تلاش و توکل سازنده است به همین جهت باید سعی کنیم که در ایام محرم بار معنوی را در خود تقویت کنیم.

سردار دهقان با بیان اینکه رمز حیات اجتماعی انسان در سایه توجه به معروف ها و ارزش ها است، اظهار داشت: انسان باید حیات طیبه را در معتقد بودن ارزشها بداند و جامعه در مسیر پیشرفت قوام ببخشد و از ماندگاری آنها نیز پاسداری کند.

وزیر دفاع با ابراز رضایت از حضورش در زنجان در نخستین روز ماه محرم گفت: سفر به شهر شور و شعور حسینی در نخستین روز ماه محرم توفیق بزرگی برای من محسوب می شود.



منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار