در راستای هوشمندسازی مدارس صورت گرفته است:
آوردن گوشی همراه توسط دانش‌آموزان ممنوع است و برای آشنایی دانش‌آموزان درس تفکر سواد رسانه‌ای از امسال به دروس دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه اضافه شده است.
کد خبر: ۳۰۲۷۹۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷ 27 September 2016
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: در سال‌های گذشته وجود فضای مجازی و استفاده از تلفن‌های همراه هوشمند در بین دانش‌آموزان به شدت افزایش یافته است و موجب افت تحصیلی و کاهش عملکرد آن‌ها در کنکور شده است و این موضوع در حالی ‌است که آوردن گوشی همراه به مدارس غیرقانونی است.
مرتضی تمجیدی افزود: استفاده از فناوری‌های جدید توسط کودکان و نوجوانان باید با مدیریت والدین همراه باشد و نظارت بر استفاده از این ابزارها در ابتدا باید از طریق خانواده‌ها انجام شود و آموزش و پرورش نیز تلاش خود را برای مدیریت این کار انجام می‌دهد.
وی اظهار کرد: آوردن گوشی همراه توسط دانش‌آموزان ممنوع است و برای آشنایی دانش‌آموزان درس تفکر سواد رسانه‌ای از امسال به دروس دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه اضافه شده است. همچنین تلاش شده است تا نحوه صحیح تعامل با رسانه‌ها به دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه در قالب این دروس آموزش داده شود و این موضوع باید گفته شود که با افزایش تعداد دروس در برخی از دوره‌ها زمان بودن در مدرسه افزایش پیدا نخواهد کرد و تقسیم‌بندی و زمان‌بندی اختصاص زمان به برخی دروس تغییر پیدا کرده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 720 مدرسه در استان زنجان به اینترنت مجهز شده‌اند که این تعداد حدود یک‌سوم و یا 33 درصد است و در خصوص هوشمند‌سازی مدارس باید گفت تاکنون از تعداد هشت‌هزار کلاس بیش از دو هزار کلاس و یا همان 25 درصد کلاس‌ها به‌صورت هوشمند اداره می‌شود و 721 آموزشگاه از امکانات کلاس‌های هوشمند استفاده می‌کنند.
تمجیدی با بیان اینکه امسال با مشکلاتی در خصوص انتخاب رشته دانش‌آموزان مواجه بوده‌ایم، اظهار کرد: این مشکلات برخی به دلایل اقتصادی و علاقه دانش‌آموزان برای انتخاب رشته تجربی بوده است و توزیع متوازن رشته‌ها در بین دانش‌آموزان از جمله مواردی است که سعی شده به آن از سوی معلمان و والدین توجه شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به گذراندن دوره‌های آموزشی برای کتب جدید التالیف، تصریح کرد: مدت زمان حضور دانش‌آموزان با ارائه کتب جدید تغییری نمی‌کند و برای دروس جدید التالیف همکاران دوره دیده و برای دبیرانی که قرار است این دروس را تدریس کنند نیز دوره‌های توجیهی برگزار شده است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار