جلوه گری اطعمه و اشربه جهانی در زنجان
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از حضور ۱۴ کشور در دومین دوره جشنواره بین المللی غذای اکو-جاده ابریشم در زنجان خبر داد.
کد خبر: ۳۰۱۴۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳ 25 September 2016
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از حضور ۱۴ کشور در دومین دوره جشنواره بین المللی غذای اکو-جاده ابریشم در زنجان خبر داد.

یحیی رحمتی شامگاه شنبه در آئین رونمایی پوستر دومین جشنواره غذاهای عضو کشورهای اکو-جاده ابریشم با بیان اینکه در سال گذشته مطابق آمار ارائه شده ضریب اشغال هتل های استان افزایش داشته است، اظهار کرد: ضریب اشغال هتل های استان زنجان قبل از سال ۹۴ زیر ۴۰ درصد بود که این میزان در سال گذشته به بیش از ۵۰ درصد رسیده است.

وی ادامه داد:  وضعیت فعلی اقامت در هتل های استان مناسب است با رشد گردشگری در استان هتل های استان نیز وضعیت بهتری برای اقامت دارند. این وضعیت موجب توجیه اقتصادی فعالیت آ ن ها نیز شده است.

رحمتی برگزاری جشنواره آش ایرانی را یادآور شد و گفت: برگزاری این جشنواره در استان زنجان به شکل خوبی عملیاتی شد و رکورد بازدید در یک روز نیز به میزان ۱۲۰ هزار بازدید به ثبت رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان همواره یکی از مناطق مهم در طبخ غذاهای لذیذ در شمالغرب کشور بوده است، افزود: جشنواره های آش و غذای در زنجان برای معرفی این ظرفیت بومی برنامه ریزی شده و توانسته موفقیت خوبی در برگزاری و اقبال عمومی داشته باشد.

رحمتی ۳۸ درصد هزینه سفر را هزینه غذا عنوان کرد و اظهار داشت: استان زنجان در برگزاری جشنواره های مربوطه از ظرفیت کشورهای عضو اکو و جاده ابریشم بهره لازم را ببرد. استفاده از این ظرفیت موجب فراگیری در گردهمایی کشورهای مختلف در استان شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از حضور ۱۴ کشور در جشنواره بین المللی غذای اکو-جاده ابریشم خبر داد و گفت: حضور این میزان کشور در جشنواره یک رکورد در کشور محسوب می شود و جشنواره مشابهی با این حجم حضور کشورها کم تر به ثبت رسیده است.

رحمتی با بیان اینکه کشورهای آذربایجان، یمن، پاکستان، افغانستان و چین هر کدام با دو گروه در این جشنواره غذایی شرکت می‎کنند، ادامه داد: کشورهای قزاقستان، بحرین، سوریه، عراق، تاجیکستان، روسیه، لبنان و ایران از دیگر کشورهای شرکت کننده در این جشنواره محسوب می‎شوند.

وی از حضور دبیرکل سازمان اکو به عنوان میهمان ویژه در این جشنواره خبر داد و گفت: خلیل ابراهیم اکچا دبیرکل سازمان اکو به عنوان میهمان ویژه جشنواره غذاهای کشورهای عضو اکو در استان حضور می‏‎یابد.

رحمتی افزود: همچنین کشور بلغارستان در روز نخست جشنواره به غیر از ۱۴ کشور حضور یافته در همسر سفیر این کشور به همراه یک آشپز نسبت به پخت شیرینی ملی کشور بلغارستان در روز نخست در جشنواره  حضور خواهند داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از رونمایی نقشه بزرگترین غاز آهکی جهان نیز خبر داد و گفت: غار کتله خور به عنوان بزرگ ترین غار آهکی جهان شناخته می شود که نقشه این غار به مناسب هفته گردشگری رونمایی می شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار