امکانات جدید رفاهی برای گردشگران و بازدیدکنندگان از غار کتله‌خور
مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان از احیای سالن انتظار و تجهیز فضای پیرامونی غار کتله خور خبر داد.
کد خبر: ۳۰۰۹۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹ 24 September 2016

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران در مورد اقدامات این سازمان برای جذب گردشگر اظهار داشت: برای این منظور باید چند آیتم مهیا شود که از مهم‌ترین آنها دسترسی مناسب است. 

وی با اشاره به اینکه ایجاد زیرساختهای گردشگری برای مکانهایی مانند غار کتله‌خور از جمله راه و دسترسی مناسب در دستور کار دستگاههای مربوطه قرار دارد ابراز کرد: مسیر ارتباطی سلطانیه- خدابنده تعریض و چهاربانده می‌شود. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان بیان کرد: در سایتهایی مانند مجموعه غار کتله‌خور باید 10 تا 15 درصد درآمدهای آن از محل فروش بلیت تأمین شود و 85 تا 90 درصد گردش مالی از طریق تأسیسات بیرونی جاذبه گردشگری ایجاد شود. 

وی با اشاره به اینکه با گشایش مسیر جدید بازدید در غار کتله‌خور، تنوعی در این مجموعه ایجاد شده است گفت: احیای سالن انتظار و تجهیز فضای پیرامونی از مهم‌ترین اقداماتی است که در این مجموعه در حال انجام است. 

رحمتی با اشاره به اینکه در هشت سال گذشته از طرف دولت هیچ اقدامی در غار کتله‌خور انجام نشده است بیان کرد: تجهیز زیرساختها و مراکز اقامتی، ایجاد پارکینگ، آلاچیق‌سازی و مسیرگشایی جدید در دستور کار این سازمان قرار دارد. 

وی با اشاره به گشایش اعتبارات برای ساماندهی سایت غار کتله‌خور ابراز کرد: سال گذشته 6 میلیارد ریال برای این منظور اختصاص یافت که بخشی از آن برای تأمین آب آشامیدنی هزینه شد و امسال نیز برای محوطه‌سازی و تأسیسات پیرامونی آن 8 میلیارد ریال پیش‌بینی شده است. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان عنوان کرد: 38 تابلو شامل راهنمای مراکز گردشگری و کیلومترسنج به دو زبان فارسی و انگلیسی تا پایان مهرماه در مسیرهای گردشگری نصب می‌شود ضمن اینکه بیلبوردهای اطلاع‌رسانی در مسیر اتوبان تا غار کتله‌خور تقویت می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه خلأ سرمایه‌گذاری در این منطقه بالا است ابراز کرد: در هیچ کجای دنیا دولت کار هتلداری و مدیریت گردشگری را بر عهده ندارد اما باید زیرساختها برای ترغیب و جذب سرمایه‌گذار فراهم شود. 

رحمتی به تقویت مجموعه اماکن تاریخی شهر گرماب اشاره کرد و گفت: احیای قلعه باستانی "مره" از بناهای دوره سلجوقی در دستور کار قرار دارد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار