پوتین اجرای مصوبه های شورای امنیت از سوی کره شمالی را خواستار شد.
کد خبر: ۲۹۰۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۷ 04 September 2016
ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه با تاکید بر تداوم موضع این کشور در مورد قطع برنامه های نظامی هسته ای کره شمالی، خواستار اجرای تصمیم های شورای امنیت سازمان ملل در این زمینه از سوی پیونگ یانگ شد.

 پوتین روز شنبه در جلسه عمومی همایش اقتصادی شرقی در ولادی وستوک در خاور دور روسیه گفت: مسکو به شدت مخالف گسترش سلاح کشتار جمعی است و از دولت کره شمالی می خواهد به تصمیم های سازمان ملل پایبند باشد.

وی افزود: در همین حال بر این باوریم که باید در مورد کره شمالی به دقت رفتار کرد تا سران این کشور برای دفاع از امنیت ملی کشور خود تحریک نشوند.

به گزارش روسیا سگودنیا، پوتین بر ضرورت تلاش برای بازگرداندن مساله هسته ای کره شمالی به مسیر حل و فصل سیاسی تاکید و خاطرنشان کرد که مسکو از هر راه ممکن با هدف متقاعد کردن سران پیونگ یانگ برای همکاری با جامعه جهانی در مساله هسته ای استفاده خواهد کرد.

رئیس جمهوری روسیه گفت: با کره شمالی از طریق کانال های ویژه در تماس هستیم و بدون شک از آن برای پایان دادن به رویارویی ها در شبه جزیره کره استفاده می کنیم.

کره شمالی سال 2005 خود را به عنوان یک قدرت هسته ای معرفی کرد و سال های 2006، 2009 و 2013 به ترتیب دست به انجام آزمایش هسته ای زد.

این کشور همچنین ششم ژانویه 2006 اعلام کرد که نخستین بمب هیدروژنی خود را آزمایش کرده است.

کره شمالی روز چهارشنبه سوم شهریور ماه جاری هم از زیردریایی، یک فروند موشک بالستیک را به سمت دریای شرقی (دریای ژاپن) شلیک کرد.

این آزمایش موشکی چند روز پس از تهدید کره شمالی برای حمله احتمالی هسته ای به تلافی آغاز تمرین های نظامی مشترک گسترده آمریکا و کره جنوبی انجام شد.

شورای امنیت سازمان ملل با انتشار بیانیه ای آزمایش موشکی کره شمالی را محکوم و تهدید به برخورد جدی کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار