کد خبر: ۲۸۹۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۲ 03 September 2016
٥ مرد شرور به همراه کارمند یکی از ادارات دولتي استان کرمان، با تشکیل خطرناک‌ترین شبکه آدم‌ربایی، گروگان خود را کشتند و  عکس‌های این جنایت را در شبکه‌های مجازی منتشر کردند. این باند خشن آدم‌ربایی در عملیات‌های سخت مأموران پلیس استان هرمزگان  به آخر خط رسیدند.

عکس جسد در فضای مجازی
دی‌ماه‌ سال گذشته بود که عکس‌هایی در فضای مجازی منتشر شد. عکس‌هایی از جسد یک مرد ٣٤ ساله به نام حامد که مشخص بود پس از شکنجه‌های وحشتناک به قتل رسیده است. تصاویر وحشتناکی بود، اما از آن ترسناک‌تر حال و روز خانواده حامد بود که با دیدن عکس جسد پسر خود شوکه شده بودند. آنها که چند روزی می‌شد که به خاطر ربوده شدن حامد از سوی چند شرور به‌شدت نگران بودند، با دیدن جسد او راهی کلانتری شدند و از آدم‌ربایان شکایت کردند.

پدر حامد در شکایت خود به مأموران گفت: «پسرم را چند روز پیش چند مرد شرور ربودند و با تماسی که با خانه ما داشتند، درخواست ٣٠٠‌میلیون تومان پول کردند. آنها می‌گفتند اگر به پلیس خبر دهیم یا این پول را جور نکنیم، پسرمان را به قتل می‌رسانند؛ اما ما این پول را نداشتیم که به آنها بدهیم. هر چه می‌گفتیم حرفمان را گوش نمی‌کردند تا این‌که درنهایت عکس جسد پسرمان را در فضای مجازی دیدیم و شوکه شدیم. آنها به خاطر این‌که به پولشان نرسیدند، پسرمان را کشته‌اند.»

کشف جسد
با اعلام این شکایت موضوع در دستور کار مأموران بندرعباس قرار گرفت و با توجه به حساس بودن این پرونده، مأموریت‌های تیم تحقیق در این‌باره آغاز شد. پس از بررسي‌هاي لازم مشخص شد كه ربايندگان جسد مقتول را در مسجدي در يکي از شهرستان‌هاي استان سيستان‌و‌بلوچستان رها کرده‌اند. با توجه به اهميت و حساسيت موضوع، پرونده به دستور بازپرس شعبه دهم بندرعباس به صورت جدي در دستور کار قرار گرفت و تيمي مجرب از مأموران پليس آگاهي تشکيل شد.
 
فعاليت‌هاي پليس ادامه يافت تا اين‌که در مرحله نخست تحقيقات، سرنخي از متهمان در استان تهران به‌دست آمد و با توجه به بررسي سوابق آنها، پرونده به پليس امنيت عمومي استان ارجاع  شد و موضوع تحت پوشش اطلاعاتي قرار گرفت. بنابراین به صورت بسيار نامحسوس و با استفاده از شگردهاي فني پيچيده، همه فعالیت‌های آنها رصد و در‌نهايت مخفيگاه‌شان شناسايي شد. پس از شناسايي متهمان، یک شرور در رودان و دو شرور در بندرعباس در يک عمليات ويژه پليسي دستگير شدند. بعد از دستگيري، تحقيقات همچنان بر روي اين سه متهم ادامه داشت تا این‌که راز تبهکاری‌های این باند مخوف آشکار شد.

شناسایی یک پرسنل دولتی در این باند
مأموران در تحقیقات خود دریافتند که يکي از اعضاي پنهان اين باند فعال در آدم‌ربايي، مردی به نام «ج – د» ٣٥ ساله شاغل يکي از ادارات دولتي شهرهاي استان کرمان است که شروران با شگرد هوشمندانه‌ای با وسايل نقليه متعلق به این پرسنل دولتی و همراهي اين مرد اقدام به آدم‌ربايي مي‌کردند تا در صورت شناسايي با توجه به شغل این عضو باند، در اداره دولتي و ارایه يک چهره موجه از او، پلیس به آنها شک نکند. آنها با استفاده از این فرد در اين پوشش زيرکانه دست به اقدامات مجرمانه مي‌زدند؛ بنابراین، این فرد نیز با عمليات پليسي دستگير شد.

سردار عزیزاله ملکی، فرمانده انتظامي هرمزگان در رابطه با این پرونده با تأکيد بر اين‌که چون اشرار متواري، به خاطر ارتکاب به جرايم مختلف و تحمل سال‌ها حبس از مهارت بسيار بالايي در جابه‌جايي، پنهان شدن و جلوگيري از شناسايي و دستگيري برخوردار بودند، گفت: «بازجويي‌هاي فني بسيار زیادی در این زمینه صورت گرفت تا اينکه با اعترافات اشرار و متهمان دستگير ‌شده زواياي ديگري از موضوع آشکار و مشخص شد كه اعضاي اين باند در آبان‌ماه ‌سال گذشته نيز در يکي از شهرستان‌هاي استان کرمان مرد دیگری را ربوده و در آن پرونده نیز تحت تعقيب هستند. با بررسي‌هاي تخصصي صورت گرفته يکي ديگر از اعضاي اين باند که يکي از سرکردگان ترانزيت مواد‌مخدر در منطقه شرق استان هرمزگان است و سوابق مجرمانه متعددي در اين زمينه دارد، شناسايي شد.

مأموران درنهایت موفق شدند متهم را که به استان خراسان رضوي متواري شده بود با شگردهاي خاص و هدفمند به بندرعباس هدايت و دستگير کنند. در ادامه با انجام اقدامات اطلاعاتي يکي ديگر از اعضاي اين باند فعال در زمينه آدم‌ربايي اهل کرمان نيز شناسايي و مشخص شد که وي به دلیل تبحر در رانندگي به‌عنوان راننده در اين باند فعاليت داشته و هنگام ربودن مقتول، راننده خودرو بوده است. از اين‌رو، وي نيز با کار وسيع اطلاعاتي و شيوه‌هاي خاص پليسي از کرمان به بندرعباس هدايت و دستگير شد.»

توقیف خودروهای لوکس
سردار ملکي با اشاره به انهدام کامل اين باند فعال در زمينه شرارت، آدم‌ربایي، گروگانگيري، قتل و حمل مسلحانه مواد‌مخدر در منطقه جنوب و جنوب شرق کشور ادامه داد: «اعضاي شش نفره اين باند مخوف دستگير و چهار خودرو، شامل يک دستگاه  BMW، دو دستگاه پژو ٤٠٥ و يک دستگاه پژو پارس که همگي در اقدامات مجرمانه استفاده مي‌شد، توقيف و يک قبضه سلاح شکاري به کار رفته در جرايم از اين باند کشف شد. اعضای این باند سابقه متعدد شرارت، آدم‌ربایی و ترانزیت مواد‌مخدر دارند و در یکی از استان‌های همجوار تحت تعقیب مراجع قضائی بوده‌اند. همچنین متهمان در بازجويي‌هاي فني به جرايم ارتکابي اعتراف کردند و پس از مواجهه حضوري با اولياي دم و سير مراحل قانوني با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند.»

وی سن اعضای باند را ٥٧، ٣٤، ٣٥، ٢٨ و ٢٧ ساله عنوان‌کرد و گفت: «از دستگاه قضائی هرمزگان درخصوص پشتیبانی‌های انجام شده برای دستگیری اعضای  این باند تشکر می‌کنیم. در ٥ ماهه اخیر ٣ طرح مبارزه با اراذل و اوباش در هرمزگان اجرا شده و در همین راستا ١٥٦ نفر دستگیر شدند و همچنین در کشف سلاح گرم در استان ٢٥‌درصد رشد داشته‌ایم.»
برچسب ها: آدمکش ، قاتل ، اخبار حوادث
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار