پسر جوان که شب چهارشنبه سوری با پرتاپ نارنجک به سمت مامور پلیس باعث شهادت مامور جوان شده بود، پس از محاکمه به قصاص محکوم شد.
کد خبر: ۲۸۹۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۰ 03 September 2016
ستوان دوم هادی دلاور ، سه‌شنبه آخر سال92 بر اثر پرتاب نارنجک دست‌ساز از ‌سوی جوانی مجروح شد و پس از دو ‌ماه کما، به شهادت رسید.

هادی 30 ساله از مأموران سرکلانتری هشتم پلیس پایتخت بود که شب حادثه برای انجام ماموریتی راهی یکی از خیابان‌های منطقه نواب شده بود. در حالی ‌که مأموران گشت، با موتورسیکلتشان در حرکت بودند ناگهان در بین راه پسر جوانی نارنجکی را به داخل خیابان پرتاب کرد و نارنجک دست‌ساز به کلاه کاسکت هادی خورد و منفجر شد.

شدت انفجار به حدی بود که کلاه ‌پلیس جوان شکافته شد. به‌دنبال این حادثه مأمور مجروح به بیمارستان لقمان حکیم منتقل و ضارب نیز از محل فراری شد.

در حالی ‌که تلاش پزشکان برای نجات ستوان‌ دوم دلاور ادامه داشت، تحقیقات برای شناسایی و دستگیری عامل این حادثه شروع شد و مأموران با بررسی‌ فیلم‌ دوربین‌های مداربسته توانستند متهم را دستگیر کنند. با دستگیری پسر جوان و اعتراف او به پرتاب کردن نارنجک دست‌ساز به سوی مأمور پلیس، وی راهی زندان شد تا این‌که دو ‌ماه بعد از بیمارستان خبر رسید، مأمور جوان تسلیم مرگ شده و به‌شهادت رسیده است.

متهم به قتل تیر سال گذشته در شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد که در دفاع از خود گفت: من نارنجکی پرتاب نکردم و اتهام قتل‌عمد را قبول ندارم.

قضات دادگاه پس از رسیدگی به پرونده، قتل را شبه‌عمد تشخیص دادند. با اعتراض اولیای‌دم، پرونده به دیوان عالی کشور ارسال شد و قضات دیوان عالی حکم مجازات را نقض و پرونده را برای رسیدگی دوباره به شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران ارسال کردند.

آرش در این جلسه گفت: روز حادثه حدود 6000 تومان مواد محترقه بی‌خطر از دستفروشی خریده و با دوستان در خیابان رودکی ترقه‌بازی می‌کردیم. ماموری به آنجا آمد و ما فرار کردیم که هنگام فرار به کوچه، تلفن همراهم را گم کردم. شب در حال رفتن به قهوه‌خانه بودم که در نزدیکی آنجا، ناگهان صدای انفجاری شنیدم. وقتی کارگر قهوه‌خانه بیرون آمد، به دروغ ادعا کردم من ترقه زده‌ام.

پس از دفاعیات متهم و وکلای مدافعش، قضات دادگاه وارد شور شده و با توجه به حجم موادمنفجره، کینه متهم از ماموران پلیس و نوع پرتاب نارنجک، عمل آرش را کشنده تشخیص داده و او را به قصاص محکوم کردند.
برچسب ها: ترقه ، اعدام ، اخبار حوادث
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار