وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که هشدار خود برای سفر اتباع این کشور به ترکیه را که در پی حمله های تروریستی و کودتای نافرجام اخیر وضع شده بود، تمدید کرده است.
کد خبر: ۲۸۸۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۷ 01 September 2016
به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای وزارت خارجه آمریکا، حمله های تروریستی اخیر در شهرهای آنکارا، استانبول و غازی آنتپ ترکیه، تهدیدهای مکرر، افزایش فعالیت های پلیسی و نظامی و احتمال اعمال محدودیت در آمد و شد از جمله دلایل این تصمیم عنوان شده است.

در بیانیه وزارت خارجه آمده است: شهروندان آمریکا باید با دقت بیشتری برای سفر به ترکیه در شرایط فعلی تصمیم گیری کنند ؛ به خصوص اینکه اخیرا برخی تعلل ها در تضمین دسترسی کنسولی به اتباع بازداشت یا زندانی شده آمریکا در ترکیه صورت گرفته است.

این موضوع در شرایطی مطرح شده که آغاز عملیات نظامی ترکیه در خاک سوریه از هفته گذشته، نارضایتی مقام های آمریکایی را به دنبال داشته است.

آمریکا از نیروی های کرد سوری موسوم به یگان های مدافع خلق حمایت می کند که ترکیه آنها را تروریست قلمداد می کند. «برت مگ کورک» نماینده ویژه رئیس جمهوری آمریکا در ائتلاف ضد داعش در همین رابطه روز دوشنبه، درگیری میان گروه های مسلح در این منطقه را «غیرقابل قبول» دانسته و بر لزوم تمرکز همه طرف ها بر جنگ با داعش تاکید کرده بود.
برچسب ها: سفارت آمریکا ، ویزا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار