تابناک زنجان گزارش می دهد;
نمایشگاه کتاب زنجان در حالی به آخرین روزهای خود نزدیک می شود که بدلیل عدم انتخاب زمان مناسب برای خیل عظیمی از دانشجویان و خانواده های زنجانی فرصت استفاده از آن را از دست داده اند.
کد خبر: ۲۸۵۰۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۲ 27 August 2016
نمایشگاه کتاب زنجان در حالی آخرین روزهای فعالیت خود را سپری می کند که همزمانی آن با هفته دولت گمانه زنی ها را نسبت به دلایل انتخاب این زمان ایجاد نموده است.

در واقع شهریور ماه به عنوان آخرین ماه از تعطیلات تابستانی به عنوان زمان مناسب انجام سفر شناخته می شود و طبعا بسیاری از خانواده انجام سفر را بخاطر برگزاری نمایشگاه کتاب به زمانی دیگری موکول نمی کنند.

و از سوی دیگر هم باید توجه داشت که استان زنجان یکیاستان دانشگاهی است و بیش از 30-40 هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی این استان تحصیل می کنند که خواهی و نخواهی نیازمند تهیه کتب مختلف هستند که متاسفانه این ظرفیت بزرگ با برگزاری نمایشگاه کتاب در ماه تعطیلی دانشگاهها عملا از دست و رفته و به عبارت بهتر مورد توجه برگزار کنندگان این نمایشگاه قرار نگرفته است.

اما جالب اینکه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه از نظر عناوین، کیفیت کتابها و حضور ناشران در وضعیت برجسته‌ای دارد ، اظهار داشته : در این نمایشگاه از روشهای نوین اطلاع‌رسانی استفاده شده است.

وی با اشاره به اینکه با برآوردهای انجام شده میزان بازدیدکنندگان از نمایشگاه کتاب برگزار شده در زنجان در سال 93، 42 هزار نفر بود، عنوان کرد: پیش‌بینی افزایش 10 درصدی بازدیدکنندگان از نمایشگاه کتاب امسال نسبت به سال 93 را داریم.

اما آنچه بطور کلی از وضعیت نسبی بازدیدکنندگان نمایشگاه و حتی زمان انتخاب شده برای این رویداد مهم فرهنگی مشخص است نه تنها این پیشبینی های مسئول ارشاد استان زیاد به واقعیت میدانی شباهت ندارد با این حال باید منتظر بود تا در نهایت ناشران شرکت کننده در این دوره نمایشگاه کتاب زنجان نظرات خود را در مورد این نمایشگاه و نکات قوت و ضعف آن اعلام نمایند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار