فردي که با ۱۱ هويت جعلي از چندين شركت و سازمان مختلف توانسته بود بالغ بر ۳۰ ميليارد ريال كلاهبرداري كند در عمليات ويژه کارآگاهان پليس آگاهي استان اصفهان شناسايي و دستگير شد.
کد خبر: ۲۸۱۶۲۴
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۶ 21 August 2016
سرهنگ ستار خسروي رئيس پليس آگاهي استان اصفهان در گفت و گو با پايگاه خبري پليس گفت: در پي وصول تعدادي پرونده جعل و کلاهبرداري به دادخواهي تعدادي از شركت ها و سازمان ها مبني بر اينکه فردي ناشناس با جعل چک آنها و ارائه به بانک هاي مختلف مبالغ کلاني از حساب آن برداشت نموده است، رسيدگي به موضوع در دستور کار کارآگاهان پليس آگاهي قرار گرفت.وي افزود: با انجام تحقيقات صورت گرفته مشخص شد شخصي توانسته با ۱۱ هويت جعلي كه براي خود درست كرده، اقدام به افتتاح حساب هاي متعدد در بانک‌ها كرده و با هويت‌هاي جعلي به بهانه شرکت در مزايده مبلغي پول به حساب سازمانهاي شاکي واريز و پس از مدتي با اعلام اينکه ازشرکت در مزايده منصرف شده مبلغ واريزي را به صورت چک دريافت و پس از گرفتن چک از سازمان ها اقدام به جعل مبلغ و تاريخ و مندرجات و افزايش مبلغ چک ها اقدام به وصول آنها مي كرده است.
 
اين مقام مسئول عنوان داشت: تحقيقات کارآگاهان نشان داد اين متهم با مراجعه به بانک‌ها و ارائه چک‌هاي جعل شده اقدام به وصول چک‌ها مي نموده و وجوه حاصله را به حساب هاي مجعول افتتاح شده واريز و مقداري از وجوه کلاهبرداري شده را مستقيما به حساب‌هاي صرافي‌ها واريز و ارز دريافت مي كرده است. سرهنگ خسروي تصريح كرد: سرانجام با اقدامات اطلاعاتي و ميداني هويت و مخفيگاه متهم شناسايي و در يک عمليات ضربتي توسط کاراگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداري دستگير شد.
 
سرهنگ خسروي گفت: در بازرسي از منزل متهم دستگير شده تعداد زيادي اسناد هويتي و شناسنامه،کارت ملي به نام افراد ديگر به همراه يک دستگاه خودرو سوناتا سفيد رنگ، سيم‌کارت‌هاي مورد استفاده در امر کلاهبرداري، تصاوير تعداد ۲۵۴ فقره چک‌هاي متعدد بانکي که با نرم افزارهاي رايانه‌اي جعل گرديده به همراه ۱۵ فقره اسناد و سربرگهاي سفيدامضای شرکت‌ها و سازمانهاي شاكي کشف شده است. رئيس پليس آگاهي استان با بيان اينکه متهم در تحقيقات صورت گرفته چندين فقره کلاهبرداري به ارزش ۳۰ ميليارد ريال اقرار كرده،افزود: با توجه به احتمال ارتکاب موارد مشابه در ساير استانها و شهرستان‌ها تحقيقات پيرامون اين پرونده همچنان ادامه دارد.اين مقام انتظامي در خصوص پيشگيري از بروز اين گونه كلاهبرداري‌ها عنوان داشت: توصيه ما به همه شركت ها و سازمان‌ها و موسسات اين است كه هنگام امضای اسناد دقت کنيد هيچ فضاي خالي براي اضافه کردن مطلب باقي نماند.
 
هنگام صدور چک موارد ايمني بايد رعايت شود.تاريخ چک را هم به صورت عددي و هم با حرف روي آن بنويسيد. از تحويل چک سفيد امضا به افراد خودداري شود. مبلغ چک را هم به صورت ريال هم به صورت تومان بنويسيد امضا بايد ساده باشد و نام و نام خانوادگي هم در کنار آن درج شود. هميشه بايد از اسناد کپي تهيه کنيم. سازمان هاي دولتي در صدور چک مي بايست دقت بيشتري داشته باشند و چک را به حواله فرد مورد نظر صادر نمايند.
برچسب ها: اخبار حوادث
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار