رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر زنجان:
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر زنجان با انتقاد از عدم حمایت مناسب دستگاههای دولتی از عرصه ورزش گفت: خوشبختانه با توجه به اهمیت موضوع 2 میلیارد ریال بودجه برای حوزه ورزش شهرداری در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۲۷۸۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۲ 16 August 2016
امروزه بنا بر آمارهای مراکز مطالعاتی مطرح جهان بیش از 70 درصد جمعیت زمین در نقاط شهری ساکن هستند که این خود نشان چایگاه مهم شهرها در شکل دهی جوامع بشری دارد.

طبعا پرواضح است که شهرها به عنوان مهمترین مراکز تجمع نوع بشر بایستی از یک سری مکانیزم های کنترلی و خدماتی مناسب نیز بهره ببرند تا ساکنین آنها با وجود انبوه جمعیت با مشکل جدی مواجه نگردند.

لذا دهه هاست که در کشورهای مختلف جهان سیستم تحت عنوان مدیریت شهری آنهم در قالب شهرداری ها اقدام به کنترل توسعه عمرانی شهرها و خدمت رسانی به شهرندان آنها می کند.

طبعا گستردگی شهرها و ابعاد مختلف موجود در زندگی شهری ناگزیر شهرداری را فراتر از یک نهاد با مسئولیت خدماتی و عمرانی تعریف می کند.

بطور مثال امروزه با توجه به افزایش پیچیدگی های شهری شاهد افزایش بیماری های روحی و روانی در شهرها هستیم لذا لازم دیده می شود تا شهرداری ها در حوزه افزایش نشاط شهروندی و زیبا سازی شهری گام های موثری را بردارند که یک نمونه آن جمایت از ورزش های شهروندی است.

در این رابطه رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اهمیت حمایت از گسترش ورزش های همگانی در شهرها اظهار داشت: ورزش های همگانی بدلیلی مبنا بودن برای بسیاری از ورزش های قهمرانی از اهمیت ویژه ای برخوردارند.

آراض ضیایی افزود: متاسفانه امروزه بسیاری از خانواده‌ها امکان شرکت در ورزش های حرفه ای را ندارند لذا با گسترش ورزش های همگانی باید به این بخش از جامعه سلامتی و نشاط را هدیه داد.

وی ادامه داد: خوشبختانه اعضای شورای شهر زنجان ورزش دوست هستند و موضوع ورزش همگانی نیز در دستور کار بررسی شورای شهر قرار دارد.

در پایان عضو شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به بودجه ورزشی 2 میلیارد ریالی پیشبینی شده برای شهرداری زنجان اظهار داشت: متاسفانه تاکنون کمتر از یک سوم از بودجه مصوب تحقق پیدا کرده است که امیدواریم تا پایان سال شاهد تحقق تمام آن باشیم.

با توجه به آنچه بیان شد گرچه 2 میلیارد ریاد بودجه برای امر خطیر ورزش شهروندی بودجه ناچیزی است اما این اقدامات می توان زمینه ساز فرهنگ ساز یو توجه بیشتر مسئولیت به حوزه ورزش های همگانی و شهروندی باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار