تابناک زنجان گزارش می دهد;
امام جمعه زنجان و نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به دلسرد شدن مردم از پروژه پتروشیمی زنجان گفت: با وجود گذشت هفت سال از آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی زنجان هنوز پیشرفت خاصی در این پروژه دیده نمی شود و این امر جای تاسف دارد.
کد خبر: ۲۷۷۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۴ 15 August 2016
امروزه استان زنجان با تمام سابقه تاریخی و تمدنی خود کمتر به عنوان یک استان موفق در حوزه اقتصاد و توسعه صنایع می شود زیرا سالهاست که مردم دیگر نه تنها اعتماد خود را نسبت به سرمایه گذاری در صنایع از دست داده اند و بیش از هر زمانی سرمایه های خود را صرف اقتصادهای غیر مولد مانند زمین و مسکن می نمایند.

البته این نوع رفتار اقتصادی بخش بزرگی از جامعه را می توان با اندکی جستجو در بین مردم تحلیل نمود زیرا غالب مردم بر این عقیده اند که وجود مدیران ناکارآمد موجب عقب ماندگی اقتصادی استان زنجان شده است.

متاسفانه مردم برای مشاهده شرایط بغرنج اقتصادی استان زنجان نیازی به دانستین مفاهیم پیچیده اقتصادی ندارند و همین که در هر فصل و بعضا هر ماه یکی از صنایع استان با مشکل و خطر تعطیلی مواجه می شود خود نماینگر ضعف مدیریت در حوزه صنایع استان زنجان است.

بطور مثال نمونه های اخیر از جمله ایران ترانسفو اثبات نمود که عدم مدیریت مناسب به آسانی می تواند امنیت شغلی هزاران فرد را به خطر اندازد.

با این اوصاف به سختی می توان از مردم انتظار داشت که با مشاهده اینگونه جریانات تلخ، سرمایه های خرد و بزرگ خود را در راستای توسعه صنایع و مشاغل استان مشارکت دهند.

با این حال بارها مردم زنجان اثبات نموده اند که در عرصه هایی که زمینه توسعه استان را فراهم می کند مشارکت می کنند اما هر بار به نوعی ضعف و ناتوانی مدیریت سرمایه ها و صنایع موجب ضربه خوردن روحیه سرمایه گذاران زنجانی شده است. 

در این رابطه امام جمعه زنجان و نماینده ولی فقیه در استان با انتقاد از روند پیشرفت پروژه پتروشیمی زنجان اظهار داشت: با وجود گذشت هفت سال از آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی زنجان هنوز پیشرفت خاصی در این پروژه دیده نمی شود و این امر جای تاسف دارد.

آیت الله خاتمی همچنین یادآور شد: پروژه پتروشیمی در زمان پذیره نویسی با استقبال خوبی مردم مواجه شد و به علت ضعف مدیریتی از مردم سلب اعتماد شد.

با توجه به بیانات صریح امام جمعه زنجان می توان اینگونه برداشت کرد که این پروژه عظیم اقتصادی گرچه از پشتوانه خوب حمایتی مردم زنجان برخوردار است اما بدلیل قرار گرفتن در فضاهای سیاست زده در حال تبدیل شدن به یکی از پروژه های بزرگ اما نا امید کننده استان است.

حال باید دید که این هشدار امام جمعه زنجان تا چه حد می تواند هوشیار گر و بیدار کننده مسئولین استانی و مدیران این مجموعه اقتصادی خواهد بود یا باید منتظر موج دیگری از فعالیت های اینگونه مجموعه ها در دوره انتخابات آتی بود !
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار