تابناک زنجان گزارش می دهد;
استاندار سابق زنجان خبر داد: نخستین مدرسه کسب و کار کشور در استان زنجان تاسیس می‌شود.
کد خبر: ۲۷۶۵۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۰ 13 August 2016
شاید تا به حال با اسم مدسه کسب و کار آشنا نبوده اید اما به زودی اولین نوع از این مدارس در استان زنجان راه اندازی می شود.

در واقع مدرسه های کسب و کار بنا بر مدلی که در جهان رایج است به عنوان آکادمی های برای پرورش نیروهای متخصص نسبت به شرایط بازار کار و همچنین کارآفرین شناخته می شوند که در قالب آنها دوره های مهارتی کوتاه مدت و بلند مدت به مهاطبین عرضه می شود.

استاندار زنجان در مراسم نکوداشت و تجلیل از صنعت‌گران، معدن‌کاران و اصناف برتر استان زنجان با اشاره به راه اندازی مدرسه کسب و کار در استان زنجان اظهار داشت: خوشبختانه در برنامه توسعه استان از ایده‌های پروفسور ثبوتی محموعه دانشگاه تحصیلات تکمیلی برای راه اندازی مدرسه کسب و کار استفاده شد و با همت بالای ایشان زمینه برای ایجاد این مدرسه فراهم شده است.
 
در ادامه این مراسم پروفسور یوسف ثبوتی با اشاره به طرح مدرسه کسب و کار و ویژگی های گفت: در این مدرسه دانشجویی را می‌پذیریم که حداقل یک یا دو سال در محلی کار کرده باشد و با مسائل کسب و کار و دخل و خرج و درآمدزایی آشنا باشد. در این مدرسه از اساتید خارجی بهره‌مند خواهیم شد و هزینه آن را به کمک سازمان‌ها تامین خواهیم کرد و دانشجویان را به ادارات برای دوره دیدن می‌فرستیم و نیز باید در ادارات به آنان حقوق مختصری داده شود؛ چرا که زحمت هیچ‌کس نباید بی‌نتیجه باشد.

البته با توجه به توضیحات این اندیشمند فرزانه باید امیدوار بود که این مدرسه و الگوی آنها بتواند تاثیری قابل ارزیابی بر فضای کسب و کار کشور داشته باشد اما آنگونه که مشخص است تا مصوب نشدن این طرح در سطح ملی نمی توان از دستگاههای اجرایی و نهادها برای حمایت از این طرح انتظاری داشت خصوصا به این دلیل که سال آینده بخش عمده ای از مدیران فعلی آشنا به این طرح با تغییر دولت از گردونه مسئولیت در استان خارج خواهند شد!

دیدگاههای خود را برای انتشار در تابناک زنجان برای ما ارسال نمایید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار