تابناک زنجان گزارش می دهد;
فرماندهی انتظامی استان زنجان با اشاره به آمار کشسفیات کالای قاچاق در استان گفت: کالاهای دخانی، البسه، تلفن همراه، لوازم‌آرایشی و بهداشتی
کد خبر: ۲۷۳۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۸ 07 August 2016
مساله مقابله با قاچاق کالا و تقویت توان تولید داخلی سالهاست که به یکی از مهمترین دغدغه های رهبر معظم انقلاب بدل شده است با این حال عدم انسجام دستگاههای متولی این مسائل موجب شده است که تحقق این مطالبات و دغدغه های بحق رهبر انقلاب به خوبی محقق نشود بطوری که ایشان در دیدار های اخیر خود به شدت نسبت به این عقب ماندگی ها در حوزه مقابله با قاچاق کالا انقاد نمودند و حتی با انتقاد به مساله برخورد با کولبران در نواحی مرزی از نهاد های مسئول خواستند تا با قاچاق های سازمان یافته و کانتینری برخورد جدی نمایند.

و حتی در روزهای اخیر بطور جد از مسئولین دعوت نمودند تا با آتش زدن کالاهای قاچاق مکشوفه زمینه مقابله بدون اغماض با باندهای قاچاق را فراهم کنند.

خوشبختانه این تاکیدات گویی موجب تحولات مثبتی در حوزه برخورد با قاچاقچیان کالا شده است بطوری که در ماههای آمار کشف محموله های قاچاق به شکل قابل توجهی افزایش یافته است.

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان در این رابطه اظهار داشت: طی سالجاری مبارزه با قاچاق کالا به اولویت نیروی انتظامی زنجان بدل شده است و خوشبختانه طی این بازه زمانی کشفیات قاچاق کالا در بحث کالاهای ممنوعه رشد داشته و لوازم یدکی صنعتی ۱۸درصد افزایش، لوازم خانگی و صوتی  ۲۱ درصد،  منسوجات شامل پارچه و کیف، سوخت نفت سفید و کوزه ای و موارد خوراکی همگی نسبت به سال گذشته افزایش پیداکرده است.

سردار علی رضا صالحی همچنین افزود: بیشترین کالای قاچاق کشف‌شده طی سال سالجاری  کالاهای دخانی، البسه، تلفن همراه، لوازم‌آرایشی و بهداشتی بوده است.

لذا با توجه به اطلاعات ارائه شده از سوی این مقام مسئول می توان نتیجه گرفت که هشدارهای رهبر انقلاب موجب افزایش تلاش نهادهای مسئول برای مقابله با پدیده قاچاق کالا شده است که می توان آن را گامی مهم برای حمایت از اقتصاد ملی و تولید داخلی دانست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار