تابناک زنجان گزارش می کند;
این روزها حال و هوای اقتصاد زنجان خوش نیست و هر روز بر حجم و تعداد گره های اقتصادی استان افزوده می شود اما آیا این گره ها با تدبیر دولت یازدهم حل خواهد شد و یا باید منتظر دولت دوازدهم بود؟
کد خبر: ۲۷۲۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۷ 05 August 2016
در هفته های اخیر ماجرای اعتراضات کارگران شرکت ایران ترانسفو به صدر اخبار رسانه های و شبکه های احتماعی و اقتصادی بدل شد اما این اعتراضات اولین و آخرین اعتراضات صنف کارگران زنجانی نبوده و طبعا نخواهد بود زیرا ایران ترانسفو اولین مجموعه اقتصادی استان زنجان نیست که در سالهای اخیر با مشکلات پیچیده ای رو برو می گردد.

بطور مثال چند سالی است که مجموعه شرکت ملی سرب  و روی ایران که مستقر در استان زنجان است نیز با مشکلات مشابهی روبرو شده است و فضای سازی های رسانه ای بر نوع فعالیت آن موجب تعطیلی موقت بخش سرب آن گردید که نتیجه آن قرار گرفتن چند صد کارگر در معرض بیکاری بود.

اما جالب است بدانید که بر اساس آمار های منتشر شده از سوی برخی مسئولین نرخ بیکاری در زنجان نگران کننده است زیرا مدیرعامل اسبق شرکت‌ شهرک‌های صنعتی استان زنجان در سال گذشته اظهار داشته است: براساس پایش‌های انجام‌شده ۷۵۶ واحد تولیدی فعال و غیرفعال دارای پروانه بهره‌برداری در شهرک‌های صنعتی استان زنجان وجود داشت که از این تعداد ۲۰۳ واحد با ۳هزار و ۱۸۹ کارگر تعطیل شده است.

با توجه به این آمار و رکود اقتصادی موجود در کشور بدون شک این آمار نه تنها بهبود نیافته و با وجود بحرانهایی از جمله آنچه در مساله ایران ترانسفو شاهد هستیم در صورت عدم چاره اندیشی و حل مساله طبعا این آمارها و تعداد بیکاران استان افزایش خواهد یافت.

از سوی دیگر سالهاست که پروژه های مشارکتی با مردم دیگر در زنجان از رونق اقتاده است که یکی از مهمترین دلایل آن را می توان ناکامی مردم در کسب سود مناسب از اینگونه سرمایه گذاری ها در بخش صنعت دانست که نتیجه آن افزایش تمایل مردم به سرمایه گذاری در بخش زمین و مسکن است.

البته این علاقه مندی مردم به فرار از سرمایه گذاری در حوزه صنعت را باید به بی تدبیری های مدیران عرصه اقتصاد زنجان نسبت داد که نمونه های آن در حوزه های مختلف همچون عرصه مدیریت شهری و حتی پتروشیمی زنجان خودنمایی می کند.

حال باید دید که در واپسین سال خدمت دولت یازدهم مدیران ارشد استان برای رفع این مشکلات و گره های کور اقتصادی استان چه تدبیری خواهند اندیشید یا که باید برای رفع این مشکلات منتظر استقرار دولت دوازدهم بود؟
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار