معاون برنامه‌ریزی و پژوهشی سازمان امور مالیاتی:
معاون برنامه‌ریزی و پژوهشی سازمان امور مالیاتی با اشاره به اهمیت توجه به نظام مالیاتی به عنوان منبع ایجاد یک اقتصاد پایدار گفت: بدون شک توسعه اقتصادی زمانی ایجاد خواهد شد که منابع پایدار برای مخارج کشور وجود داشته باشد.
کد خبر: ۲۷۲۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۵ 07 August 2016
معاون برنامه‌ریزی و پژوهشی سازمان امور مالیاتی با اشاره به اهمیت فعالیت منسجم و ساختارمند نظام مالیاتی کشور اظهار داشت: ارکان نظام مالیاتی کشورها در تمامی دنیا سه رکن اساسی دارد که یکی از آن‌ها تولید ملی و دیگری قوانین و مقررات آن کشور و رکن سوم آن سازمان وصول‌کننده مالیات‌ها است. 

محمد رضا عبدی افزود: در تمام کشورها نظام های مالیاتی بخشی از درامد را به عنوا مالیات دریافت می کنند.
 
وی ادامه داد: خوشبختانه تولید ملی کشور ما در حدود 500 میلیارد دلار برآورد شده که 6 درصد آن به عنوان مالیات دریافت می‌شود و این میزان عایدی از جانب همه درآمدها است.

عبدی افزود: باید توجه داشت که 25 درصد تولید ملی در فرانسه به عنوان مالیات مطرح می‌شود و این درصد در ایران 6 درصد است و کشور ترکیه که منابع نفت و گاز ندارد ولی مالیاتی که در سال 2015 گرفته است 7 برابر درآمد مالیاتی در کشور ما بوده است و این عوامل سبب می‌شود که کشورها برنامه‌های توسعه‌ای خود را انجام دهند.
 
معاون برنامه‌ریزی و پژوهشی سازمان امور مالیاتی در پایان اظهار داشت: اگر شفاف‌سازی‌های لازم انجام شود و مردم از نحوه مصرف مالیات‌ها مطلع شوند حتما استقبال خواهند کرد و توسعه اقتصادی کشور زمانی رخ می‌دهد که منابع پایدار برای مخارج وجود داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار