گزارش تابناک زنجان;
استان زنجان به عنوان یکی از مهمترین و تاریخی ترین استان های کشور دارای ظرفیت های متعدد گردشگری تاریخی و طبیعی است اما متاسفانه وجود نگاه آماری و فقدان کیفیت بخشی به خدمات و فرصتهای گردشگری موجود به عنوان یکی از مهمترین آسیب های عرصه گردشگری زنجان قابل ارزیابی است.
کد خبر: ۲۷۰۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۳ 02 August 2016
امروزه حوزه گردشگری یکی از مهمترین راهکارهای پیش روی بهبود و توسعه اقتصاد ایران است اما بدون شک برای بهره برداری موثر از ظرفیت های گردشگری ایجاد زیرساختهای سیاسی ، فرهنگی و اجتماعی ضروری جلوه می کند.

البته شاید یکی از مهمترین آفت های حوزه گردشگری در ایران را بتوان وجود نگاه کمی و غیر کیفی به این صنعت دانست که یکی از نمونه های تلخ آن را می توان ثبت و تصرف هزاران اثر و ملک تاریخی آن هم از سوی میراث فرهنگی مثال زد که بدلیل فقدان برنامه ریزی امروزه بخش زیادی از آنها یا تخریب شده و یا در شرف تخریب قرار دارند.

متاسفانه نمونه های متعددی از اینگونه سیاست ها و نگاه های غیر متعهدانه به میراث فرهنگی را می توان در کشور مشاهده کرد که نمونه اخیر آن نیز پیشنهاد ایجاد چند موزه جدید در شهر زنجان است!

این پیشنهاد در حالی صورت می گیرد که موزه های فعلی زنجان بدلیل عدم برنامه ریزی مناسب با مشکلات متعددی روبرو می باشند با این حال فرماندار زنجان  هفته جاری در گفتگو با رسانه ها پرده از تلاش ها برای تبدیل بیمارستان شهید بهشتی به موزه سلامت برداشت در حالی که افزایش موزه ها آن هم بصورت آماری تاثیر مثبتی بر تقویت پایه های گردشگری زنجان نخواهد داشت.

در پایان جالب است بدانیم که فرخی به عنوان فرماندار زنجان پیشنهاد نموده است که سیلوی زنجان نیز به موزه تبدیل شود! 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار