تابناک زنجان گزارش می دهد;
امروزه بر کمتر کسی این واقعیت پوشیده است که برخی از متکدیان افرادی هستند که بدون هیچ گونه تلاش و زحمت قابل توجهی به کسب درآمدهای آنچنانی از این راه می‌پردازند، با این حال در جامعه اسلامی و ایرانی ما که غالبا جامعه احساسی است و دین مبین اسلام نیز تاکیدات ویژه‌ای بر رفتار همراه با کرامت با مستضعفان و مسکینان دارد لذا می توان گفت که این معضل در کشور ما به نحوی پیچیده و بغرنج شده است.
کد خبر: ۲۶۶۹۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۰ 27 July 2016
امروزه تکدی گری به عنوان یکی از پدیده های نابهنجاری شناخته می شود که بطور گسترده در شهرهای مختلف کشور قابل مشاهده است اما بیدون شک بین افزایش آمار تعداد متکدیان و بحران های اقتصادی موجود در کشور رابطه ای معنادار وجود دارد.

متاسفانه برای مشاهده وضعیت تکدی گری در شهرهای مختلف کشور نیاز به مراجعه به آمارهای نهادهای خاص نیست بلکه می توان با اندکی گشت و گذر در مراکز شهرها به دیدی کلی از وضعیت این معضل اجتماعی در هز شهر و استان دست یافت.

در جامعه ما برخورد با مساله تکدی گری از زوایای مختلفی قابل بررسی است زیرا هر فرد در مواجهه با این گونه افراد از یک سو به لحاظ عاطفی تحت تاثیر قرار می گیرد و از سوی دیگر با این تردید نیز روبرو می گردد که نکند این فرد از شاغلین این عرصه باشد!

امروزه بر کمتر کسی این واقعیت پوشیده است که برخی از متکدیان افرادی هستند که بدون هیچ گونه تلاش و زحمت قابل توجهی به کسب درآمدهای آنچنانی از این راه می‌پردازند، با این حال در جامعه اسلامی و ایرانی ما که غالبا جامعه احساسی است و دین مبین اسلام نیز تاکیدات ویژه‌ای بر رفتار همراه با کرامت با مستضعفان و مسکینان دارد لذا می توان گفت که  این معضل در کشور ما به نحوی پیچیده و بغرنج شده است.

البته امروزه تکدیگری به شکل محسوسی در حال تبدیل شدن به یک معضل امنیتی و مجرمانه در سطح شهرهای کشور است زیرا برخی از فعالین این عرصه علاوه بر تکدی گری به کارهای ناهنجار اجتماعی اعم از توزیع مواد مخدر و سرقت‌های خرد نیز دست می زنند. 

متاسفانه بارها مشاهده شده است که در میان این متکدیان تعداد کودکان زیر 18 سال نیز در حال افزایش است که این خود نیز آسیب های اخلاقی و اجتماعی خود را در پی دارد.

در این رابطه استاندار زنجان در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان با اشاره به ابعاد فرهنگی و اجتماعی مساله برخورد با معضل تکدی گری اظهار داشت: تا وقتی که مردم بدلیل اعتقادات و باورهای خود به متکدیان کمک می کنند نمی توان شاهد شهری بدون متکدی بود.
جمشید انصاری افزود: باید بین دستگاههای متولی برخورد با آسیب های اجتماعی و مردم تعامل و همکاری وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: متاسفانه با بررسی‌های انجام شده مشخص گردید که بخش قابل توجهی از متکدیان فعال در استان غیر‌بومی هستند.

انصاری تاکید کرد: متاسفانه متکدیان به صورت شبکه‌ای عمل می کنند.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته توسط نیروی انتظامی مشخص شده است که معتادان از طریق انجام سرقتهای خرد و کمک‌های مردمی قادر به تامین هزینه مواد مخدر خود می شوند.


حال با توجه به اظهارات این مقام مسئول باید تایید کرد که بدون شک تکدی گری یک معضل اجتماعی و اقتصادی و باید با آن برخورد مناسبی نمود اما پاک کردن صورت مساله به تنهایی نمی تواند این پاسخی به معضلات برخواسته از بحران اقتصادی باشد لذا از مسئولین اقتصادی انتظار می رود تا هوشمندانه در راستای بهبود اقتصاد کشور و استان تلاش و مجاهدت نمایند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار