تابناک زنجان;
معاون اشتغال اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به مشکلات فرهنگی پیش روی ترویچ فرهنگ کارآفرینی در سطح جامعه گفت: مهم ترین مشکل بیکاران در جامعه ما نداشتن مهارت و تخصص است.
کد خبر: ۲۶۵۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۸ 25 July 2016
معاون دفتر موسسات کارآموزی آزاد و مشارکت‌های مردمی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در حاشیه جشنواره الگوهای برتر تدریس ماکز و آموزشگاههای فنی و حرفه ای استان زنجان با اشاره به اهمیت توسعه آموزش فنی و حرفه ای اظهار داشت: دسترسی به آموزش، به عنوان یکی از شاخص های اساسی رفاه تلقی می شود که رشد فعالیت های نوآورانه را در جوامع در پی دارد.

حمید چوبینه  افزود: در عرصه آموزش فعالیت های اقتصادی و تولیدی  باید از  فناوری های روز دنیا استفاده نمود تا آموزش گیرندگان به توانمندی های روز آمد دسترسی پیدا نمایند.

وی ادامه داد: البته باید توجه داشت بهره گیری از ظرفیت تکنولوژی های روز دنیا باید همراه با خلاقیت و نوآوری در آنها صورت گیرد.

معاون دفتر موسسات کارآموزی آزاد و مشارکت‌های مردمی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در پایان با تاکید بر اهمیت افزایش کیفیت مهارت افزایی در مراکز فنی و حرفه ای گفت: خوشبختانه سازمان آموزش فنی حرفه ای هیچ گونه محدودیتی برای تدوین و ارائه آموزش های مهارتی در خصوص مشاغل گوناگون ندارد.

در ادامه این همایش معاون اشتغال اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با تاکید بر رواج تعاریف نامناسبی از اشتغال در سطح جامعه گفت : فرهنگ حاکم بر فضای اشتغال در جامعه ما فرهنگ ناصحیحی است که مقوله اشتغال را مترادف با پشت میز نشینی قلمداد می کند.

یوسفی به نقش آموزش های مهارتی در تغییر جهت و نگرش به اشتغال در جامعه اشاره کرد و افزود: ظرفیت بخش دولتی پاسخگوی نیازهای شغلی جوانان نیست و لازم است با تقویت آموزش های مهارتی، زمینه ایجاد و گسترش کارآفرینی های مبتنی بر مهارت را در جامعه فراهم کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار