تابناک زنجان;
بر اساس آماری که منتشر شد، برای نخستین بار در تاریخ صنعت برق ایران مصرف برق کشور از مرز 47 هزار مگاوات عبور کرد. این افزایش یک باره مصرف برق زنگ خطری را برای مجموعه تولید صنعت برق به صدا در آورده است.
کد خبر: ۲۶۴۴۵۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۲:۲۳ 23 July 2016
چند سالی است که بدون افزایش ظرفیت های تولید برق بر حجم استفاده از این انرژی حیاتی به صورت صعودی افزوده می شود .

البته شکی نیست که انسان هزاره سوم برای ادامه حیات مدرن خود نیازمند به انرژی الکتریستیه است اما باید توجه داشت که سالها تحریم صنعت تولید برق و همچنین سوء مدیریتها در حوزه انرژی، کشور  ما را با بحران های جدی روبرو نموده است که یکی از آنها خطر افزایش خاموشی های سراسری است.

البته برای جلوگیری از این بحران باید بیش از پیش در عرصه ساخت نیروگاههای پر بازده و کم حطر برای محیط زیست اقدام نمود.

متاسفانه در تابستان جاری گرمای شدید هوا نیاز به انرژی الکتریسیته را برای دستگاههای سرد کننده افزایش داده است اما بدلیلی عدم وجود منابع لازم 6 روستای در سطح استان زنجان رو گذشته با قطعی برق روبرو شدند.

لذا در ابتدا باید از مسئولین و دولت یازدهم درخواست نمود تا با نگاه ویژه مانند همان نگاه عرصه خرید ایرباس به صنعت برق توجه نمایند و با تدابیری ویژه مانع از گسترش خطر قطعی برق در کشور شوند!

از سوی دیگر نیز باید مردم و مخطابین عزیز را دعوت به مصرف بهینه انرژی الکتریسته نمود تا در این تابستان داغ همیهنان عزیزمان کمتر با خطر قطعی برق روبرو شوند البته فراموش نکنیم که خاموشی می تواند در کمین خود ما نیز باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار