گزارش تابناک زنجان از درسهای حاصل از یک جنایت;
حادثه تلخ قتل نوجوان زنجانی دارای نکاتی است که کلیه خانواده های داراند فرزندان نوجوان می توانند با توجه به آنها از تکرار اینگونه حوادث تلخ برای فرزندانشان جلوگیری نمایند.
کد خبر: ۲۶۳۰۰۸
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۲:۲۱ 20 July 2016
در روزهای اخیر اخبار مختلفی در مورد اعترافات قاتلان انسان نمای نوجوان 16 ساله زنجانی در رسانه های کشور منتشر شده است و تاکنون مشخص شده است که این نوجوان بدست دوست نه چندان صمیمی خود به عنوان طعمه شناسایی شده و سپس با همراهی یک فرد 35 ساله و در یکی از باغات حاشیه شهر زنجان به شکل فجیعی به قتل رسیده است.

متاسفانه این جنایت غیر انسانی آن هم با همراهی یک نوجوان سوالات مختلفی را پیش روی کارشناسان و متخصصان علوم روانشناسی و رسانه قرار داده است که طبعا باید با انجام پژوهش های جدی به این سوالات پاسخ گفت که بطور مثال یک نمونه آن دلایل افزایش گرایش نوجوان و جوانان به سمت انجام اقدامات غیر معقولانه از جمله جنایت است.

البته در اینجا قصد نداریم به صورت علمی به این مساله تلخ بپردازیم اما واقعیتهای منتشر شده در مورد این قتل دارای نکاتی است که والدین باید بیش از پیش به آنها دقت نمایند.

به عنوان اولین نکته باید به این موضوع اشاره کرده که مقتول 16 ساله از خانواده ای محترم و متدین بوده است اما بدلیل نا اگاهی نسبت به دلایل دعوت دوست نچندان صمیمی خود با وی همراه شده و در نتیجه به راحتی به دامگه حادثه پای می گذارد.

لذا خانواده های محترم باید علاوه بر آگاه سازی فرزندان خود نسبت به پیامدهای ارتباط با دوستان غیر قابل اعتماد، آنها را خطرات موجود حتی با ذکر نمونه آگاه سازند.

اما نکته دوم اینکه قاتلین به بهانه ای واهی مقتول را به خارج از شهر می کشانند و در آنجا اقدام به جنایت می کنند لذا باید به فرزندان خود بیاموزیم که هیچگاه با افراد غیرقابل اعتماد به محل های دور افتاده عزیمت نکنند و حتما خانواده های خود را در جریان اینگونه دعوتها از سوی این افراد قرار دهند.  

و نکته آخر اینکه امروز بدلیل رواج برخی مشکلات روحی و روانی و همچنین الگو برداری از محتواهای غیر انسانی و اخلاقی شبکه های اجتماعی سن انجام قتل و جنایت کاهش یافته است لذا اگر خواهان حفاظت از فرزندان خود هستید باید علاوه بر  افزایش دوستی و صمیمت با فرزندانتان به آنها بیاموزید که به هیچ شکل با افراد ناآشنا و نامتعادل حتی در سطح مدرسه ارتباط برقرار ننمایند.

در پایان باید تاکید نمود که برای افزایش امنیت خود و فرزندانتان باید آگاه باشید و واقعیت های موجود در جامعه را بپذیرید و همچنین از اعتماد بیجا به دیگران اجتناب نمایید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار