تابناک زنجان گزارش می دهد;
اید بپذیریم که در ماههای اخیر بطور پیوسته اخبار انجام قتلهای هولناک توسط نوجوانان و جوانان در رسانه ها منتشر می شود اما کمتر رسانه یه این موضوع و چرایی افزایش این نوجنایات در بین جوانان و نوجوانان اشاره می کنند.
کد خبر: ۲۶۲۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۵ 19 July 2016
روز گذشته خبر انتشار اعترافات قاتلان نوجوان 16 ساله زنجانی در حالی در رسانه ها منتشر شد که دقت در محتواهای آنها هر فرد و کارشناس آشنا به مسائل اجتماعی را بسیار متاثیر و نگران می کرد.
بنا بر اعترافات انجام شده توسط دو قاتل 35 و 19 ساله نوجوان زنجانی این دو فرد با هدف تماشای لذت قتل و مرگ افراد تصمیم به انجام این جنایت گرفته بودند و متاسفانه پس از انجام این قتل برای انجام قتل های سریالی نیز برنامه ریزی نموده بودند.

قاتلان این نوجوان زنجانی در اعترافاتی خود اعلام کردند که روز چهارشنبه گذشته مقتول را با اجبار سوار خودرو کرده و به یکی از باغات اطراف زنجان منتقل و پس از وارد آوردن ضربات سنگ به سر و چاقو به بدن مقتول، وی را به قتل رسانده‌اند و پس از آتش زدن جسد وی را در گودالی دفن کرده اند.

متاسفانه باید بپذیریم که در ماههای اخیر بطور پیوسته اخبار انجام قتلهای هولناک توسط نوجوانان و جوانان در رسانه ها منتشر می شود اما کمتر رسانه یه این موضوع و چرایی افزایش این نوع جنایات در بین جوانان و نوجوانان اشاره می کنند.

بطور مثال مدتی قبل قتل هولناک ستایش شش ساله به خبر اول رسانه های کشور بدل شد و در طی آن نیز یک نوجوان 15 ساله به عنوان قاتل دستگیر شد.

جز این موارد و با استفاده از جستجوگر گوگل نیز می تواند ده ها خبر را در رابطه با جنایات صورت گرفته توسط نوجوانان و جوانان پیدا نمود لذا پاسخ گویی به این سوال که چرا خشونت و اعمال غیر انسانی در حال رواج پیدا کردن در بین نوجوانان است از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

آنچه که مسلم است تعادل روانی بخشی از جامعه از حالت عادی خارج شده است و طبعا نهادهای مسئول باید تلاش زیادی را برای افزایش سلامت روانی جامعه مد نظر داشته باشند اما خانواده ها و مربیان مراکز آموزشی مانند مدارس نیز باید بیش از گذشته با واقعیت های در جریان در جامعه آشنا گردند و با آگاهی نسبت به مسائل روز اقدام به آموزش و هدایت جوانان و نوجوانان نمایند.

بطور مثال در ماجرای ستایش مشخص شد که نوجوان قاتل بدلیل استفاده نامناسب از شبکه تلگرام و اینستاگرام تحریک به انجام قتل شده بود و این درحالی است که خانواده این نوجوان هیچ آگاهی نسبت به فعالیتهای فرزند خود در فضای مجازی نداشتند.

لذا در پایان باید از رسانه ها خواست تا در کنار انتشار اخبار مرتبط با جنایات، خانواده ها و مخاطبین را با فاکتورهای تاثیرگذار بر شکل گیری این رخدادهای تلخ نیز آشنا سازند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار