دبیر کمیسیون فرهنگی جشنواره رسانه ای ابوذر در گفتگو با تابناک زنجان مطرح کرد;
دبیر کمیسیون فرهنگی جشنواره رسانه ای ابوذر گفت: باید به ‌دنبال نحوه استفاده صحیح از فضای مجازی بود و با دادن آگاهی به مردم افراد را با آسیب‌ های اجتماعی این حوزه آشنا کنیم.
کد خبر: ۲۶۱۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۷ 17 July 2016
دبیر کمیسیون فرهنگی جشنواره رسانه ای ابوذر با بیان اینکه برگزاری جشنواره رسانه ای ابوذر یکی از رویدادهای مهم فرهنگی زنجان است، گفت: جشنواره رسانه ای ابوذر بستر مناسبی برای توسعه فضای رسانه‌ ای استان است.

ابوالفضل پناهی در گفت و گو با خبرنگار تابناک زنجان ، با بیان اینکه برگزاری این چنین جشنواره مطبوعات تاثیر مثبتی بر فضای فرهنگی استان زنجان دارد، اظهار کرد: برگزاری این جشنواره کار بزرگی است که در قالب آن فعالیت ‌های خوبی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه نخبگان عرصه‌ اطلاع ‌رسانی و مطبوعات استان زنجان از این جشنواره استقبال خوبی کرده اند، افزود: برگزاری جشنواره رسانه ای ابوذر یکی از رویدادهای مهم فرهنگی استان است.

دبیر کمیسیون فرهنگی جشنواره رسانه ای ابوذر از ارسال بیش از 150 اثر به جشنواره رسانه ای ابوذر خبر داد و بیان کرد: پیش بینی می شود بیش از 300 اثر به این جشنواره ارسال شود.

پناهی با تاکید بر نقش این جشنواره در توسعه فرهنگی استان، اظهار داشت: جشنواره رسانه ای ابوذر بستر مناسبی برای توسعه فضای رسانه‌ ای استان است.

وی با بیان اینکه این جشنواره در موضوعاتی از جمله اقتصاد مقاومتی و اتکا به توان داخلی، امر به معروف و نهی از منکر، سب زندگی و اصول شهروندی، امنیت اجتماعی و فرهنگ و هنر برگزار می شود، تصریح کرد: علاقمندان می توانند یک اثر نیز در موضوع آزاد به جشنواره رسانه ای ابوذر ارسال کنند.

دبیر کمیسیون فرهنگی جشنواره رسانه ای ابوذر به نقش و جایگاه فرهنگ در جامعه اشاره و گفت: فرهنگ پدیده طولانی مدت بوده که در کوتاه مدت نمی توان نتیجه آن را مشاهده کرد از این رو با فراهم کردن زیرساخت ها، می توان زمینه را برای توسعه هنر در سطح استان مهیا کرد.

پناهی با بیان اینکه اولویت جشنواره ابوذر گفتمان سازی است، افزود: امروز بنا به فرموده مقام معظم رهبری حوزه های اقتصاد مقاومتی و موصون سازی فرهنگی جزء مهمترین اولویت های روز کشور است لذا در این طول جشنواره در تلاش هستیم تا با تشویق رسانه به پرداختن به اینگونه محورها در حوزه جریان سازی اجتماعی با بهره گیری از ظرفیت رسانه ها گام برداریم.

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه تا 10 مرداد ماه سال جاری فرصت دارند تا آثار خود را منطبق بر محورهای این جشنواره به آدرس http://zanjanfestival.ir  ارسال نمایند، بیان کرد: برگزاری این جشنواره قطعا اثرات مثبت در فرهنگ استان زنجان دارد.

دبیر کمیسیون فرهنگی جشنواره رسانه ای ابوذر با اشاره به اینکه رسانه نقشی بی بدیلی در جنگ نرم ایفا می ‌کند، تصریح کرد: رسانه ‌ها در کشور از ظرفیت‌ های خوبی برخوردار هستند و به ‌خوبی می ‌توانند تکلیف انقلابی خود را ادا کنند.

پناهی سواد رسانه ‌ای را مهم ‌ترین عامل در فضای تکنولوژی و مجازی امروزه اعلام کرد و افزود: باید به ‌دنبال نحوه استفاده صحیح از فضای مجازی بود و با دادن آگاهی به مردم افراد را با آسیب‌ های اجتماعی این حوزه آشنا کنیم.

دبیر کمیسیون فرهنگی جشنواره رسانه ای ابوذر در ادامه از برگزاری دوره آموزشی خبرنگاری پیشرفته با حضور یکی از اساتید به نام کشور، خبر داد و اظهار داشت: این دوه 31 تیر ماه سال جاری برگزار می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار