یادداشت مخاطبین تابناک زنجان;
یک محقق و پژوهشگر حوزه رسانه در یادداشتی اینستاگرامی در مورد کودتا در ترکیه نوشت: بمباران مکرر پارلمان ترکیه از سوی جنگنده های کودتاچیان است، حال آنکه پارلمان نماد مردم سالاری در ترکیه است و کسی جز اردوغان خواهان تضعیف و تخریب آن نیست زیرا وی بیش از هر کسی به دنبال قبضه کردن تمام قدرت در دستان خود است . . .
کد خبر: ۲۶۰۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۲ 16 July 2016
نوید کمالی محقق و پژوهشگر حوزه رسانه در یادداشتی اینستاگرامی در تحلیل کودتا در ترکیه نوشت:

تحلیل بنده تا این مرحله از کودتا اینگونه است که این واقعه احتمالا ساخته و پرداخته جریان  اردوغان و حزب حاکم ترکیه است تا بدین شکل پایه های استبداد و قدرت  اردوغان را در  ترکیه تقویت کنند . . . 

از مجموعه شواهد موجود هم می توان به عدم حضور اردوغان در ترکیه و عدم فعال شدن پدافند ضد هوایی محافظ  استانبول و  آنکارا بر ضد نیروی هوایی کودتاچیان اشاره کرد . . . 

البته نکته جالب توجه در طول کودتا موضوع  بمباران مکرر  پارلمان ترکیه از سوی جنگنده های کودتاچیان است، حال آنکه پارلمان نماد  مردم سالاری در ترکیه است و کسی جز اردوغان خواهان تضعیف و تخریب آن نیست زیرا وی بیش از هر کسی به دنبال قبضه کردن تمام قدرت در دستان خود است . . . 

البته باید دقت نمود که سرویس اطلاعات ملی و حتی سرویس  اطلاعات ارتش ترکیه این عملیات را شناسایی نکرده بودند لذا با توجه به عقب نشینی سریع  کودتاچیان می توان تا حدودی حدس زد که این کودتا احتمالا یک نمایش حرفه ای است و به نوعی قدرت بیشتر اردوغان را تضمین خواهد نمود . . . 

البته برای نهایی شدن ماجرا باید اندکی صبر کرد . . ‌. 

پی نوشت: غالب روزنامه نگاران ترک نیز در شبکه های اجتماعی معتقد به این دیدگاه هستند و حتی در نخستین ساعات کودتا نیز اخباری مبنی بر آزمایشی بودن کودتا مطرح شد.


پشت پرده کودتا در ترکیه چیست ؟ / آیا با کودتا طرف بودیم یا با یک نمایش حرفه ای از سوی اردوغان + تصاویر

پشت پرده کودتا در ترکیه چیست ؟ / آیا با کودتا طرف بودیم یا با یک نمایش حرفه ای از سوی اردوغان + تصاویر
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
در سوریه ومنطقه این شخص شکست خورد به دنبال پاک کردن خود است.درود بر ایران اسلامی ورهبر عزیز
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار