تابناک زنجان گزارش می دهد;
مشاور و مدیرکل حوزه ریاست و ارزیابی عملکرد سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری گفت: مشارکت مردم در اجرای طرحهای مربوط به مدیریت جامع حوزه آبخیز را از سیاستهای اصلی سازمان است و بدون آن طبعا مشکلات حوزه منابع طبیعی ادامه خواهد یافت.
کد خبر: ۲۶۰۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۰۲:۳۲ 15 July 2016
مشاور و مدیرکل حوزه ریاست و ارزیابی عملکرد سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به تخریب منابع طبیعی داشت: تخریب منابع طبیعی و سرزمین ناشی از کاهش توان اکولوژیکی تولید در بخش کشاورزی و منابع طبیعی است.

نگهدار اسکندری‌شیری افزود: خشکسالی، بیابان‌زدایی، افزایش دمای محیط و در نتیجه افزایش نیاز آبی از جمله چالش‌های سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری محسوب می‌شوند.

وی افزود: اشاره به وجود 8 هزار گونه گیاهی در کشور عنوان کرد: از این میزان 2 هزار و 300 مورد مربوط به گونه‌های صنعتی است.

اسکندری شیری ادامه داد: مشارکت مردم در اجرای طرحهای مربوط به مدیریت جامع حوزه آبخیز را از سیاستهای اصلی سازمان است و بدون آن طبعا مشکلات حوزه منابع طبیعی ادامه خواهد یافت.

وی تاکید کرد: متاسفانه امروزه تالاب جازموریان به دلیل عدم توجه به اصول جامع نگری خشک و سپس به کانون گرد و خاک در کشور تبدیل شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: معتقدم اگر در گذشته به حفاظت از آب، خاک و پوشش گیاهی مناطق توجه جدی می‌کردیم شاهد از بین رفتن تالاب جازموریان نمی‌شدیم.

اسکندری ضمن تاکید بر لزوم مقابله با پدیده زمین‌خواری خاطرنشان کرد: در برخی موارد شاهد اختلاف زمین 2 هکتاری با کشاورز هستیم که وی اقدام به کشت محصول در محل مورد بحث کرده است که این موضوع به هیچ عنوان مصداق زمین‌خواری نیست و ادارات کل تابعه سازمان نباید در مواجهه با این کشاورزان همانند یک فرد متصرف برخورد کنند.

مشاور و مدیرکل حوزه ریاست و ارزیابی عملکرد سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری در پایان بر لزوم حفظ و حراست از عرصه‌های ملی و طبیعی تاکید کرد و اظهار داشت: سازمان امسال همانند سالهای گذشته طرح‌های خود را در حوزه آبخیزداری، توسعه جنگل و سایر را عملیاتی می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار