رئیس شواری عالی سیاست گذاری جشنواره ابوذر استان زنجان:
حجت الاسلام ذکریا نیکویی در بازدید از دبیرخانه جشنوراه رسانه ای ابوذر استان زنجان گفت: فساد نتیجه فقدان امر به معروف و نهی از منکر گسترش مفاسد اقتصادی و اجتماعی است.
کد خبر: ۲۵۱۴۵۷
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۵ 25 June 2016
رئیس شواری عالی سیاست گذاری جشنواره ابوذر استان زنجان در گفتگو با خبرنگار تابناک زنجان با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر عملی در عرصه رسانه اظهار داشت:ورود رسانه ها به موضوع مقابله با مفاسد اقتصادی نمونه عملی از امر به معروف و نهی از منکر موثر رسانه ای است.

حجت السلام ذکریا نیکویی افزود: امر به معروف و نهی از منکر یکی از مهمترین فروع دیدن محسوب می شود زیرا بدون آن فساد در جامعه فرصت رشد و توسعه پیدا می کند که نتیجه آن هم چیزی جز تباهی نیست.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که رسانه ها چشم های بینای جامعه هستند و در صورت بی توجهی آنها به منکرات ، مفاسد به سرعت در جامعه گسترش می یابند.

نیکویی با اشاره به ماجرای فیش های نجومی گفت: یکی از ارزشمندترین اقدامات رسانه ها در روزهای اخیر پرداختن به مساله فیش های حقوقی نامتعارف برخی از مدیران بود که موجب شد فساد ناشی از مدیریت ایشان افشاء شده و نهادهای مسئول برای برخورد با آنها اقدام کنند.

وی در ادامه ابراز داشت: اینکه یک مدیر از جیب بیت المال و برخلاف قانون و شرع درآمد بیشتری را تحصیل نماید خود یک منکر اقتصادی است و طبعا در صورت عدم برخورد با اینگونه مدیران شبکه ای از فساد ایجاد خواهد شد.

این پژوهشگر حوزه فرهنگ و رسانه تاکید کرد: اگر امروز نقش رسانه و خادمین صدیق و متعهد آن را در عرصه امر به معروف و نهی از منکر جدی نگیریم فردا باید در سطح جامعه با فسادهای علنی و رایج برخورد نماییم. 

وی تصریح نمود: ورود رسانه ها به حوزه امر به معروف و نهی از منکر منجر به هوشیاری بیش از پیش جامعه و مسئولان آن نسبت به آسیب ها اجتماعی و اقتصادی می شود که این خود یکی از یکی از مهمترین موهبات گسترش رسانه های مستقل و متعهد است.

نیکویی در ادامه گفت : اگر خواهان مقابله با نفوذ موریانه ای دشمنان داخلی و خارجی هستیم به نظر می رسد که یکی از بهترین راهکارها تقویت رسانه های مستقل است.

رئیس شواری عالی سیاست گذاری جشنواره ابوذر استان زنجان در پایان اظهار داشت : دبیرخانه جشنواره رسانه ای ابوذر در استان زنجان باید بیش از هر زمانی با جدیت و تلاش اقدام به شناسایی و تجلیل از خادمان برجسته و تاثیرگذار حوزه رسانه در استان زنجان نمایند تا حداقل در سطح استان زنجان ما شاهد ادامه روند مثبت فعالیت رسانه های متعهد ،خصوصا در حوزه های دارای اولویت کشور از جمله اقتصاد مقاومتی و مصون سازی فرهنگی باشیم.

لازم به ذکر است که علاقمندان به شرکت در این جشنواره تا پایان روز ۱۰ مرداد ماه امسال می‌توانند آثار خود را در زمینه‌های گزارش، خبر، عکس، محتوای چند رسانه‌ای، یادداشت و تیتر از پست الکترونیکی  pressfestival@iran.ir به دبیرخانه جشنواره ارسال یا به صورت حضوری به آدرس زنجان سه راه امجدیه کانون فرهنگی ورزشی امام علی(ع) طبقه دوم سازمان بسیج رسانه تحویل دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار