مدیرعامل شرکت آبفای استان:
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان گفت: متأسفانه مردم استان زنجان از شبکه فاضلاب شهری استقبال چندانی به عمل نمی‌آورند.
کد خبر: ۲۴۹۶۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵ 23 June 2016
علیرضا جزء‌قاسمی ظهر امروز در نشست خبری، دسترسی، تأمین و توزیع عادلانه آب سالم را از رویکردهای اصلی شرکت آب و فاضلاب شهری استان برشمرد و افزود: با توجه به اینکه از اول تا هفتم تیرماه به‌عنوان هفته صرفه‌جویی آب نام‌گذاری شده است، لذا باید اهتمام ویژه‌ای به این موضوع داشته باشیم، به همین خاطر معتقدیم موضوع اصلاح الگوی مصرف آب نباید معطوف به همین هفته شود.
 
وی با تأکید بر اینکه امروزه به دلیل چالش‌هایی که در حوزه آب با آن مواجه هستیم، نیازمند آن هستیم که یک تغییر کلی در الگوی مصرف آب داشته باشیم، تصریح کرد: در حال حاضر این شرکت 699 هزار و 236 نفر را تحت پوشش قرار داده و از وجود 120 حلقه چاه که 105 حلقه از آن در مدار بهره‌برداری قرار دارد، برخوردار است. همچنین 14 چشمه و سه قنات نیز به‌عنوان دیگر منابع این شرکت برای برداشت آب محسوب می‌شود. از طرفی تعداد کل مشترکین این شرکت 211 هزار و 953 خانوار است.
 
این مسئول با یادآوری اینکه حجم آب‌ سطحی برداشت شده توسط این شرکت در طول سال حدود 12.31 میلیون مترمکعب است، اظهار کرد: در حال حاضر طول شبکه توزیع آب در استان زنجان 1601 کیلومتر است که بخشی از آن نیاز به اصلاح و بازسازی دارد، این در حالی است که سال گذشته 18 کیلومتر از شبکه توزیع آب استان بازسازی شد. همچنین طول خط شبکه انتقال شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان نیز 295 کیلومتر است.
 
مدیرعامل شرکت آبفای زنجان در ادامه با ابراز تأسف از اینکه مردم استان زنجان استقبال چندانی از شبکه فاضلاب شهری به‌عمل نمی‌آورند، خاطرنشان کرد: متأسفانه در بخش فاضلاب با عقب‌ماندگی قابل توجهی نسبت به میانگین کشوری مواجه هستیم که این خود ناشی از عدم استقبال مردم استان از شبکه فاضلاب است، لذا انتظار داریم رسانه‌ها در این زمینه بیش از پیش ورود پیدا کرده و کمک‌حال شرکت باشند؛ چرا که بدون پرداختن به مباحث فرهنگی نمی‌توان انتظار دست‌یابی به موفقیت را در این خصوص داشت.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار