تابناک زنجان گزارش می کند;
مدیر تنظیم بازار محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به توزیع مرغ منجمد در بازار گفت: قیمت مرغ منجمد برای مصرف‌کننده در هر کیلو 5 هزار و 100 تومان می باشد.
کد خبر: ۲۴۹۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۹ 21 June 2016
اگر در طی هفته های گذشته سری به بازار زده باشید با شرایط بی ثبات آن در ماه مبارک حتما روبرو شده اید اما چرا این شرایط در این ماه مبارک بر کالاهای پر مصرف استان زنجان و حتی سایر نقاط کشور تحمیل شده است ؟

طبعا این سوال پاسخ های متعددی دارد که یکی از ساده ترین آنها افزایش تقاضا در سایه عدم مدیریت و تنظیم صحیح بازار است که نمونه آن هم را هم در روزهای اخیر با افزایش ناگهانی قیمت مرغ شاهد بودیم اما این بار گویا نهادهای مسئول به سرعت برای تنظیم بازار اقدام نموده اند و در روزهای آینده قیمت مرغ به شرایط طبیعی خود باز خواهد گشت.

در این رابطه مدیر تنظیم بازار محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به افزایش قیمت مرغ گرم در بازار اظهار داشت: قیمت مرغ در دو روز گذشته به 7 هزار تومان رسید اما بر اساس گزارشات واصله قیمت مرغ گرم امروز به 6 هزار و 980 تومان رسید.

عبدالله جعفری با بیان اینکه خوشبختانه مشکلی در عرضه مرغ گرم در بازار زنجان وجود ندارد، ابراز کرد: اگر مرغ مازاد در بازار زنجان وجود داشته باشد این کالا از زنجان به بازار استانهای همجوار از جمله تهران و آذربایجان شرقی نیز صادر می‌شود.

وی افزود: علت افزایش قیمت مرغ گرم در بازار زنجان را ناشی از افزایش تقاضای مصرف در ماه مبارک رمضان است.

جعفری ادامه داد: قیمت محصولات کشاورزی از فاکتورهای عرضه و تقاضای موجود در بازار تبعیت می‌کند.

این مقام مسئول تاکید کرد: با توجه به افزایش مرغ گرم در بازار پیشنهاد می‌شود تا به منظور کاهش قیمت این محصول مردم به نسبت به خرید مرغ منجمد با نرخ دولتی اقدام کنند.

جعفری تصریح نمود: در کشورهای توسعه‌‌یافته مردم نسبت به خرید مرغ منجمد علاقمندی ویژه‌ای دارند در حالی که مردم کشور ما و به تبع آن استان زنجان از خرید مرغ گرم که پس از خرید و قطعه‌بندی آن در فریزر قرار می‌گیرد استقبال می‌کنند.

در پایان مدیر تنظیم بازار محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه به منظور تنظیم بازار مرغ منجمد به اندازه وفور در سطح استان توزیع شده است اظهار داشت: خوشبختانه قیمت مرغ منجمد برای مصرف‌کننده در هر کیلو 5 هزار و 100 تومان می باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار