معاون سازمان بسیج رسانه استان زنجان:
معاون بسیج رسانه استان زنجان گفت: تجربیات علمی و جهانی اثبات کرده است که کودکان و نوجوانان نیاز به تفریحات بدنی و فکری سالم دارند زیرا در این بازه سنی مبانی اولیه فکری آنها نسبت به جهان و جامعه شکل می گیرد و سرگرم شدن کودکان و نوجوانان با فضا های پرخطر و ناسالمی از جمله شبکه های اجتماعی به نوعی قرار دادن آنها در مسیر تباهی محسوب می شود و باید از آن پرهیز کرد.
کد خبر: ۲۴۷۲۳۵
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۲:۵۱ 19 June 2016
نوید کمالی امروز در گفت و گو با خبرنگار عصر زنجان اظهار کرد:امروزه شبکه های اجتماعی مبتنی برفضای مجازی به یکی از مهمترین جلوه های فناورانه تمدن نوین بشری بدل شده اند زیرا به مدد انها نه تنها دسترسی پذیری به افراد و اندیشه های ایشان افزایش یافته است.

وی افزود:شبکه های اجتماعی در حوزه فضای مجازی در حوزه اطلاع رسانی در کسری از ثانیه حجم عظیمی از تفکرات و اندیشه ها قابلیت انتقال از یک بخش از جامعه به بخش دیگر را یافته است که این ویژگی اخیر به تنهایی موجب مواهب و آسیب های فراوانی است.

چگونه شبکه های اجتماعی توانسته اند اینگونه صد ها نوجوان را تحت تاثیر قرار دهند:

معاون بسیج رسانه استان زنجان خاطرنشان کرد:شبکه های اجتماعی به مثابهه یک رسانه تاثیر گذار هستند، زیرا به دلیل قابلیت بهره برداری از آنها در تلفن های همراه می توان این شبکه ها را بیشتر به عنوان یک مونس تصنعی کاربران شناخت چرا که کاربران برای این شبکه ها وقت و تمرکز بیشتری را نسبت به دوستان و خانوده خود اختصاص می دهند و این علاقه خود ضریب تاثیر گذاری پیامهای منتشر شده در شبکه های اجتماعی را برای کار بر افزایش می دهد.

کمالی افزود: از سوی دیگر یک شبکه اجتماعی کاربر در یک بازه زمانی محدود با بمباران عظیمی از اطلاعات و پیامها روبه رو می شود و در این نتیجه منطقاً فرصتی برای تجزیه و تحلیل دقیق پیامها نمی یابد لذا به راحتی تسلیم پیامهای هدفمند و مغرضانه می شود که ما از آنها به عنوان پیامهای تولید شده در فرایند عملیات روانی نام می بریم.

وی با بیان اینکه اگر ما به دنبال راهکاری برای کاهش آسیب های این فضا برای فرزندان و اعضای خانواده خود هستیم باید در گام اول آنها را نسبت به خطرات و آسیب های موجود در این فضا هوشیار سازیم ، تصریح کرد:پس از گام هوشیار سازی مهمترین مرحله آشنا سازی کاربران با سواد رسانه ای و یا مهارت تجزیه و تحلیل پیامهای منتشر شده در رسانه ها ازجمله در شبکه های اجتماعی است.

معاون بسیج رسانه استان زنجان اظهار کرد: این مهارت ها به کار بر می آموزد پیش از قبول هر پیام به دنبال یافتن پاسخ های سوالاتی از جمله چه کسی این پیام را تولید کرده؟ چرا پیام در این بازه زمانی منتشر شده؟ هدف از انتشار این پیام چیست ؟ و ... باشد.

کمالی تاکید کرد: البته در مورد فرزندان و راهکار های حفاظت از ایشان در مقابل آسیب های شبکه های اجتماعی باید تاکید کرد که والدین بایستی پیش از ارائه امکانات ارتباطی از جمله تلفن همراه هوشمند به فرزندان خود با مهارت های استفاده از این ابزارها آشنا شده و در کنار یادگیری از این مهارتها سواد رسانه ای آنها را نیز با فرزندان خود به اشتراک بگذارند.

وی افزود: تجربیات علمی و جهانی اثبات کرده است که کودکان و نوجوانان نیاز به تفریحات بدنی و فکری سالم دارند زیرا در این بازه سنی مبانی اولیه فکری آنها نسبت به جهان و جامعه شکل می گیرد لذا سرگرم شدن آنها با فضا های پرخطر و ناسالمی از جمله شبکه های اجتماعی به نوعی قرار دادن آنها در مسیر تباهی محسوب می شودو باید از آن پرهیز کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار