صادق زيباكلام استاد دانشگاه تهران و فعال سياسي اصلاح‌طلب به لحاظ ويژگي رك بودن و اظهارات بي‌پرده اش همواره مورد توجه اقشار مختلف از جمله دانشجويان است؛ همين موضوع سبب مي‌شود كه برخي اوقات جلسات سخنراني او با چالش مواجه مي‌شود اما برخي اوقات اتفاقات جالبي هم در مراسم‌هايي كه زيباكلام به عنوان سخنران آن معرفي شده است، رخ مي‌دهد، مانند همين سخنراني او در ديلم! همايش نكوداشت سالروز انتخابات ۲۴ خرداد در ديلم عصر سه شنبه با سخنراني «صادق زيباكلام» استاد دانشگاه تهران و فعال سياسي اصلاح‌طلب برگزار شد.
کد خبر: ۲۴۶۸۴۸
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۱ 20 June 2016
از نكات جالب اين نشست، حضور حجت‌الاسلام سيد ابوالحسن حسيني بوشهري امام جمعه ديلم در سخنراني اين چهره اصلاح‌طلب بود كه منجر به شگفتي وي شد. زيباكلام در سخنان خود گفت: ديلم نخستين جايي است كه امام جمعه به مراسم من مي‌آيد. بقيه شهرها امام جمعه يا مي‌گويد مرا راه ندهند يا نهايتا كاري ندارد و مي‌گويد بيايد حرفش را بزند و برود..!

مخالفت با روحاني نشانه موفقيت اوست

استاد دانشگاه تهران با اشاره به اينكه نبايد مخالفت تندروها با دولت روحاني را دست كم گرفت، اين مخالفت‌ها را به فال نيك گرفت و گفت: اين رويه‌ها، هرچند غيرملي است، اما علامت خوبي است و نشان مي‌دهد دولت روحاني موفق بوده است. 

صادق زيباكلام که در همايشي به مناسبت ۲۴ خرداد، پيروزي روحاني در انتخابات رياست‌جمهوري و به دعوت ستاد مردمي روحاني، در شهرستان ديلم سخن مي‌گفت، خاطرنشان كرد: همان طور كه شاهد بوديم، در سه سال گذشته مخالفان دولت روحاني بيشترين مخالفت‌هاي خود را با برجام نشان داده‌اند، به اين دليل كه اصلي‌ترين نقطه قوت و مهم‌ترين دستاورد دولت روحاني در سه سال گذشته، برجام يا توافق هسته‌اي ميان ايران و ۱+۵ بوده است، به همين دليل است كه تندروها بيشترين تلاش‌هاي خود را عليه مذاكرات هسته‌اي، توافق ژنو، توافق لوزان و نهايتا برجام متمركز كرده‌اند.

وي اضافه كرد: هرچند كاستي‌هايي در اجراي برجام، به ويژه از سوي طرف آمريكايي‌ها ديده مي‌شود، اما بايد ديد اين كاستي‌ها چقدر تعمدي است و چه اندازه حاصل شرايط و سابقه تاريخي وضعيت ايران بوده است.

زيباكلام با يادآوري اينكه همه تحريم‌هايي كه بعد از پايان مذاكرات عليه ايران وضع شده بود، مربوط به پرونده هسته‌اي نبود، گفت: مذاكرات هسته‌اي تنها قرار بود تحريم‌هاي هسته‌اي را از پيش پاي ملت و دولت ايران بردارد، اما تحريم‌هاي ديگر، مستقل از اينكه عادلانه و درست بوده است يا نه، مهم اين است كه به مساله و مذاكرات هسته‌اي ربطي نداشته است.

زيباكلام در بخش ديگري از سخنان خود ابراز كرد: متاسفانه جريان تندرو به جاي اينكه منافع و مصالح ملي را در نظر بگيرد، با زيرپا گذاشتن اصول، حاضر است منافع و مصالح ملي لطمه بببيند، اما به دولت يازدهم لطمه وارد كنند و اين امر در هيچ جای ديگري سابقه ندارد كه به خاطر منافع و مصالح خطي و جناحي، گروه و حزبي و جرياني، به مصالح ملي و كشور صدمه بزنند، به خاطر اينكه به شخصيت و رقيب سياسي خود لطمه وارد كنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار