رسانه های وابسته به تروریست ها با انتشار تصاویری ادعا کردند که ارتش سوریه بمب های جدیدی، که آن را "لوله های انفجاری" می نامند، بر حلب فرو ریخته است.
کد خبر: ۲۴۶۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۰ 18 June 2016
به گزارش العالم، به نقل از "شام تایمز"، براساس شواهد و قرائن ادعای رسانه‌ها و پایگاه های اینترنتی وابسته به تروریست‌ها مبنی بر استفاده ارتش سوریه از لوله های انفجاری علیه تروریست ها دروغ است.


رسانه های وابسته به تروریست ها برای بار دوم ادعا کردند که در ریف حلب شمالی بویژه جبهه البریج از این سلاح استفاده شده است، اما واقعیت این است که پرتاب موفق این محموله انفجاری جز از طریق سکوهای ویژه، امکان‌پذیر نیست و احتمال این که این عملیات بخشی از آزمایش هوایی این سلاح باشد، ضعیف است.

عکس استفاده نیروهای سوری در تدمر از سامانه دیگری از سامانه های پاکسازی میدان های مین در حالی منتشر شده که چند روز است، رسانه های وابسته به گروه های تروریستی در حمص عکسی از منطقه تیر معره (عکس بالا) را منتشر کرده اند که بقایای موشکی را نشان می دهد که مشخص شده محموله انفجاری از نوع "UZP-۸۳" ویژه سامانه "UR-۸۳p" است و این منظومه در حقیقت به روز شده و ارتقا داده شده سامانه "UR-۷۷" است.

ویژگی این محوله انفجاری آن است که، مانند عکس پایین، به طور جداگانه و بدون استفاده از هیچ حامل یا کامیون یا خودروی زرهی قابل استفاده است؛ این عکس از عملیات تدمر گرفته شده و پرتاب محموله انفجاری را از داخل یک کامیون برای انفجار میدان مین نزدیک تدمر نشان می دهد و این محموله می تواند مسافتی ۴۵۰ متری را در یک انفجار پوشش دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار