محصولاتی مانند تبلت واکم (Wacom) و پلت گیر (Palette Gear) المان های فیزیکی را به دنیای پردازش تصاویر دیجیتال می آورند. ولی پروژه جدید ایندیگوگو در پی افزودن یک صفحه فیزیکی فتوشاپ از طریق درگاه یو.اس.بی است.
کد خبر: ۲۴۶۸۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۲:۵۰ 19 June 2016
این دستگاه که براش ناب (BrushKnob) نام دارد کنترل ساده و واحدی برای فتوشاپ است که برای کنترل اندازه قلموی نقاشی و پاک کن طراحی شده و خود دستگاه تقریبا اندازه شست دست است و مستقیم به درگاه یو.اس.بی. وصل می شود.
در حالی که ایده کنترل های فیزیکی فتوشاپ قطعا موضوع جدیدی نیست، این دستگاه پتانسیل ارائه این ویژگی تقریبا با هر قیمتی را دارد. حامیان ایندیگوگو احتمالا این دستگاه را اوایل اکتبر در ازای کمک مالی ۲۸ دلاری به این شرکت می توانند تحویل بگیرند البته اگر این پروژه منابع مالی لازم را جمع کند. ۸۰ درصد منابع مالی طی ۱۸ روزی که از شروع این پروژه گذشته جمع شده و احتمال ارائه آن بالاست.

این دستگاه صرفا دو کنترل دارد: یک صفحه برای افزایش یا کاهش اندازه قلم مو و یک سوئیچ برای راحت تر عقب جلو کردن قلم مود. البته قطعا این دستگاه با هدف رقابت با دستگاهی مانند پلت گیر که مجموعه ای از صفحه ها و اسلایدرهای قابل سفارشی سازی را ارائه می کند ساخته نشده است ولی طراحی ساده و قیمت معقول آن به راحتی می تواند سرعت کار عکاسان مشتاق و طراحان گرافیک را افزایش دهد.

واتارو کامی، سازنده این دستگاه، که در حال حاضر یکی از هنرمندان مفهومی در ژاپن است اعلام کرده این دستگاه به راه انداز مجزایی برای نصب روی سیستم کاربران نیاز ندارد چون برای برقراری ارتباط با رایانه، از سیگنال های صفحه کلید استفاده می کند. تنظیم میان برهای صفحه کلید به این دستگاه اجازه می دهد تا برای کنترل های مختلف یا درون برنامه های مختلف استفاده شود چون رایانه این دستگاه را به صورت صفحه کلید دوم می شناسد. همچنین دستگاه در حال حاضر با صفحه کلیدهای انگلیسی زبان کار می کند.

اگر ترفند میان بر صفحه کلید کافی نباشد، این دستگاه با کد مبدا باز عرضه می شود و این یعنی کاربرانی که کمی از AVR یا Ardunio سر در می آوردند می توانند این صفحه را سفارشی سازی کنند.
کامی احتمال می دهد در صورتی که کمپین ایندیگوگو به ۱۰ هزار دلار برسد، این دستگاه اکتبر برای حامیان ارسال شود.

منبع: کلیک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار