تابناک زنجان گزارش می دهد;
معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: متاسفانه 45 درصد از مرگ و میرها کشور و استان زنجان ناشی از بیماری دیابت است.
کد خبر: ۲۴۶۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۷ 16 June 2016
معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان با اشاره به تلفات بالای بیماری دیابت در استان زنجان و بی توجه شهروندان به این بیماری اظهار داشت:  متاسفانه 45 درصد از مرگ و میرها کشور و استان زنجان نشای از بیماری دیابت است.
 
محمدرضا صائینی افزود: دیابت از جمله بیماری هایی است که با کنترل مناسب آن می توان از عوارض سوء آن کاست اما برخی از شهروندان توجهی به اهمیت کنترل این بیماری نمی کنند.
 
وی با تاکید بر ارتباط این بیماری با امراضی مانند بیماری های قلبی و فروقی گفت: دیابت با افزایش ریسك بیماری‌های قلبی عروقی ارتباط مستقیمی دارد اما با غربالگری و تشخیص زودرس این بیماری در افراد با ریسك بالا می‌توان در پیشگیری از این عوارض گام‌های مؤثری برداشت،

این مقام مسئول تصریح نمود: تمام افراد می توانند با برنامه‌ریزی صحیح و انجام فعالیت‌های ورزشی مناسب و نیز با تبعیت از الگوهای غذایی صحیح و سالم از سلامت خود حفاظت کنند.
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان در پایان با اشاره به عوارض عدم کنترل دیابت از جمله نابینایی و قطع پا اظهار داشت: آزمایش قند خون موجب شناسایی و تشخیص دیابت می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار