معاون صنایع دستی اداره ‌کل میراث فرهنگی و گردشگری استان زنجان:
معاون صنایع دستی اداره ‌کل میراث فرهنگی و گردشگری استان زنجان گفت: بانوان زنجانی با پرداختن به تولید صنایع دستی خانگی به معیشت خانواده کمک می کنند لذا در تلاشیم تا با ارائه آموزش های مناسب سطح تولید و ارزش افزوده ناشی از آن را افزایش دهیم.
کد خبر: ۲۴۶۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۷ 16 June 2016
معاون صنایع دستی اداره ‌کل میراث فرهنگی و گردشگری استان زنجان با اشاره به حضور پررنگ بانوان زنجانی در عرصه تولید صنایع دستی خانگی اظهار‌ داشت: خوشبختانه بیشترین استقبال در حوزه تولید صنایع دستی مربوط به حوزه گلیم بافی است که خوشبختانه بانوان زنجانی در این حوزه مشارکت بالایی دارند.

محمود علیمحمدی افزود: بانوان زنجانی با پرداختن به تولید صنایع دستی خانگی به معیشت خانواده کمک می کنند لذا در تلاشیم تا با ارائه آموزش های مناسب سطح تولید و ارزش افزوده ناشی از آن را افزایش دهیم.
 
وی با اشاره به نوع آموزش های پیشبینی شده برای بانوان هنرمند استان گفت: آموزشهای تخصصی ارائه شده در حوزه تولید صنایع دستی بیشتر‌ در زمینه مینا کاری، ملیله کاری و قلم زنی برای بانوان بوده است.

علیمحمدی ادامه داد: بانوان روستایی بدلیل شرایط خاص مناطق روستایی بیشتر به تولید گلیم، البسه محلی و قلاب بافی می پردازند که ما در تلاشیم برای ارتقاء سطح بهره وری ایشان با ارائه آموزش های مناسب سطح توبید را افزایش دهیم.

وی افزود: رویکرد اصلی معاونت صنایع دستی اداره ‌کل میراث فرهنگی و گردشگری استان زنجان آموزش تخصصی و کسب مهارت و توانمندسازی بانوان در زمینه هنری است.

این مقام مسئول با تاکید بر حمایتهای ارائه شده از سوی این سازمان گفت: در بخش حمایتی، سازمان بعد از شناسایی بانوان فعال، پروانه تولید انفرادی و خانگی به آنها اختصاص می‌دهد و تسهیلاتی در زمینه محیط کاری و حضور در بازارچه و نمایشگاهها ارائه می‌کند.

معاون صنایع دستی اداره ‌کل میراث فرهنگی و گردشگری استان زنجان در پایان با اشاره تلاش این سازمان برای کاهش دغدعه های هنرمندان در حوزه اجرای فضا های تجاری اظهار داشت: در در تلاشیم تا برای کاهش دغدغه هنرمندان فضاهای بازار‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌چه‌ای به شکل اجاره در اختیار هنرمندان قرار دهیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار