تابناک زنجان گزارش می دهد;
مدیر جهاد کشاورزی طارم با اشاره به تلاشهای شبانه روزی کارشناسان این نهاد در مقابله با آفت ملخ های مراکشی گفت: آفت ملخ مراکشی اراضی کشاورزی شهرستان را تهدید نمی‌کند.
کد خبر: ۲۴۵۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۸ 15 June 2016
مدیر جهاد کشاورزی طارم با اشاره به هجوم ملخ های مراکشی به استان زنجان اظهار داشت: در سال جاری سطوح آلوده به آفت ملخ های مراکشی افزایش یافته اما پیشبینی های لازم جهت مقابله با این آفت مراتع کشاورزی انجام شده است.

علیرضا عماری افزود: بهترین زمان برای مقابله با آفت ملخ های مراکشی بازه قبل از بارداری یا در زمان پوره گیری است.

وی ادامه داد: به همین دلیل بحث شناسایی کانون های تجمع این آفت و انجام عملیات کانون کوبی یکی از موثرین راهکارهای مقابله با این آفت است.

مدیر جهاد کشاورزی طارم با تاکید بر تلاش های صورت گرفته از سوی این نهاد گفت: خوشبختانه بنا بر تجربیات گذشته عملیات مبارزه با این آفت از اسفند ماه سال گذشته آغاز شد و از فروردین‌ماه امسال شکل جدی به خود گرفت لذا تاکنون شاهد خسارتهای جبران ناپذیری در طارم نبوده ایم.

عماری افزود: باید توجه داشت که تلاشهای شبانه روزی حدود 70 تا 80 کارشناس ذیربط در بحث سمپاشی و مبارزه با ملخ مراکشی در کانونها و اراضی هدف موجب مصون مانندن این شهرستان از آسیب های جدی این آفت شده است.

این مقام مسئول در پایان تصریج کرد: با توجه به سم پاشی 10 هزار هکتار از اراضی شهرستان طارم این آفت دیگر اراضی کشاورزی را تهدید نمی کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار